خبرهای داغ:
غلامرضا سلطانی یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی در شهر ایور است که توانسته به دريافت ۷۰ ميليون ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتی از بسيج سازندگي و راه‌اندازی مزرعه پرورش ماکیان كمك شاياني به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۵۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری(مد ظله العای) به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است؛ توجه به ترويج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتي علاوه بر اينكه به تقويت رويه خودكفايي كمك می‌کند از سويي حلال مشكلات اقتصادي كشور و راهكار برون‌رفت از ركود تورمي است. ازاین‌رو بايد از روشي توليد را توسعه و رونق داد كه كمترين ميزان وابستگي به نقدينگي را ايجاد و در سريع‌ترين زمان به بازدهي مطلوب برسد.

در اين راستا در شهرستان گرمه نيز طی سال‌های اخیر تولیدی‌ها، مزارع پرورش مرغ و بوقلمون و صنايع تبديلي متعددی در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نیز بسیاری از این طرح‌ها با روند بسیار خوبی روبه‌پیشرفت و توسعه هستند.

غلامرضا سلطانی يكي از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتي شهر ایور، مهمترين عامل موفقيت خود را در حوزه کمک به معیشت خانواده، اجراي طرح‌های اقتصاد مقاومتي بسيج می‌داند و می‌گوید: ورود مثبت و اثرگذار بسیج سازندگي به عرصه‌های اقتصادی و اعطای تسهیلات در زمینه اشتغال‌زایی باعث شده علاوه بر اشتغال‌زایی خود، زمينه تشویق دیگران برای حضور در این عرصه فراهم شود.

 

وی که پیش‌ازاین نیز راهکارهای استفاده حداکثری از فضای حیاط منزلش برای پرورش ماکیان را بکار بسته بود اظهار داشت: با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانستم تعداد ماکیانی که در حیاط منزل نگهداری می‌کنم را افزایش داده و بدین ترتیب منشأ اثری برای اقتصاد خانواده باشم.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری اولیه در این طرح گفت: توسعه و پرورش ماکیان و بخصوص بوقلمون را با ۷ ميليون تومان وامي كه در قالب اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي گرفته بودم شروع کردم.

وی با بيان اينكه تنها یک سال است که در زمينه پرورش بوقلمون مشغول فعاليت است افزود: در اين مدت با خرید ۳۰ بوقلمون کار خود را شروع کردم و سپس با گذشت زمانی اندک توانستم از این تعداد، ۳۰۰ جوجه بوقلمون پرورش داده و روانه بازار کنم.

سلطانی با بیان اینکه ۳۰۰ جوجه بوقلمون تولیدشده را در همان هفته اول به قیمت هر عدد ۸ هزار تومان فروختم اظهار داشت: تنها پرورش جوجه بوقلمون‌ها برایم حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود داشته است.

وی ادامه داد: فروش روزانه تخم‌مرغ و تخم بوقلمون از دیگر مزایای نگهداری ماکیان در حیاط منزل است و این کار علاوه بر درآمدزایی، نیاز خانواده به تهیه تخم‌مرغ و گوشت سفید را به صفر رسانده است.

این شهروند که هم‌اکنون حدود ۲۵ مرغ و ۲۵ بوقلمون را در حیاط منزل خود نگهداری می‌کند افزود: ازآنجایی‌که بوقلمون تنها در یک دوره خاص از سال تخم‌گذاری می‌کند؛ کار تولید جوجه را با گذاشتن ۱۵ تخم در زیر هر بوقلمون آغاز کرده‌ام.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون قیمت هر عدد بوقلمون ۴ ماهه بالغ بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است اظهار داشت: در سال اول به جهت اینکه تجربه کافی در امر پرورش ماکیان نداشتم جوجه بوقلمون‌ها را در همان هفته اول روانه بازار کردم اما امسال با پرورش آنها در قالب بوقلمون گوشتی درآمدم از این بخش را چند برابر خواهم ساخت.

وی همچنین با بیان اینکه نگهداری مرغ و بوقلمون در کنار کار کشاورزی کم‌هزینه است اضافه کرد: ازآنجایی‌که این حیوانات علاوه بر جو و گندم از علوفه‌های متعدد نیز تغذیه می‌کنند کشاورزان می‌توانند با پرورش این حیوانات درآمد خود را افزایش دهند.

غلامرضا سلطانی با توصيه به جواناني كه به دنبال مشاغل دولتي هستند، خاطرنشان كرد: به واقع باید بدانیم که همه‌چیز کار دولتی و استخدامی نیست. جوانان می‌توانند با مطالعه در زمینه مشاغل مختلف و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتي زمينه اشتغال خود و چندين نفر را فراهم كنند

مسئول بسیج سازندگی ناحیه گرمه در پایان گفت در سال 94 مبلغ 700میلیون ریال تسهیلات به تعداد 7 نفر از بسیجیان شهرستان گرمه اعطا شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها