مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان:
برخی از مشکلات نتیجه خود تحریمی‌های موجود در داخل کشور است.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۹۳
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان در جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان زنجان گفت: امسال سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است و باید در این راستا تلاش کرد.

غلامحسین حسینی‌نیا با اشاره به فلسفه برگزاری شورای هماهنگی افزود: شورای هماهنگی ادارات تابعه هدف دارد که دستگاه‌ها در کنار هم باشند.

وی با اشاره به اینکه همبستگی و همراهی ادارات تابعه وزارت تعاون از اهداف تشکیل شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون است، اظهار کرد: باید متوجه باشیم که اقداماتی که انجام می‌دهیم، چه میزان بهره‌وری می‌تواند، داشته است.

حسینی‌نیا با بیان اینکه کار کردن به تنهایی و بدون همکاری موجب عدم پیشبرد کارها و اهداف خواهد شد، اضافه کرد: این جلسات جنبه تزئینی و تشریفاتی ندارد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شعار سال و اهمیت کاربردی شدن آن در جامعه و کشور افزود: باید نگاه به درون داشته باشیم و برای حل مشکلات در این بخش نیز اقداماتی انجام دهیم.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه ستون فقرات اقتصاد مقاومتی بحث تولید و کار شایسته است، گفت: اگر همت‌ها متوجه این امر باشد، کار به خوبی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه و همه باید در راستای تحقق شعار سال بسیج شده و در زمینه تسهیل مجوزهای لازم در بخش خدمات برای مثال تلاش کنند، اظهار کرد: برخی از خود تحریمی‌های ایجاد شده موجب بروز مشکلات شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صدور مجوز و تسهیل فرآیند آن دست خودمان است و دشمن در آن دخیل نیست، تصریح کرد: اگر اینها جمع‌ شود، نیاز به امکانات ندارد و باید از این طریق خودمان به خودمان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 2050 تنها سه درصد در بخش کشاورزی فعال، چهار درصد صنعت و بقیه یعنی 93 درصد در بخش خدمات فعالیت خواهند کرد، گفت: نباید با تحریم‌های موجود خودمان برای کشور مشکل ایجاد کنیم.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه میدان دادن به برخی از جوانان موجب فعالیت بهتر آنها خواهد شد، تصریح کرد: طبق تحقیقات با همین مقدار منابع و آب و خاک می‌تواند برای 300 میلیون نفر غذا تولید کند ولی الان ما برای 80 میلیون نیز مانده‌ایم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه رد برخی از جاها ما دانش داریم ولی وارد عرصه تولید نمی‌شویم، گفت: داشتن دانش‌های این چنین فعالیت و سودی برای کشور نخواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور افزود: با این وجود در منطقه پرآسیب کشور در امنیت کامل به سر میبرد و این امر به برکت ائمه معصومان(ع) و همت مسئولان حاصل شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از کار اظهار کرد: میانگین آن به 87 فقره به ازای 100 هزار نفر است که دارای کاهش 23 درصدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق کارگران از متوسط نیز بالاتر بوده است،گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی مهارت نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش انجام شده است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برگزاری 420 میلیون سهام ترجیحی به کارگران در دولت فعلی گفت: این امر نیز با افزایش 100 درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان‌های تامین اجتماعی و 26 مرکز درمانی در چند استان کشور، گفت: اجرای بیمه همگانی و رایگان سلامت نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش صورت گرفته است.

ارسال نظرات