به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی پاسگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم در عرصه‌های منابع طبیعی زنجان تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۶۶۸۳۲۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: به منظور حفظ و حراست از اراضی ملی پاسگاه‌های ویژه رسیدگی به جرائم در عرصه‌های منابع طبیعی زنجان تشکیل شده است.

بهمن اسکندری افزود: اقدامات انجام شده از زمان تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی استان، تشکیل پاسگاه ویژه در مرکز استان، جذب نیرو در قالب سرباز امریه، تامین و تجهیز نیروی انسانی متخصص، راه‌اندازی شبکه رادیویی دیجیتال به عنوان استان پایلوت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه یگان از جمله اقدامات انجام شده در این یگان بوده است.

وی تصریح کرد: تشکیل پاسگاه‌های ویژه به منظور رسیدگی به جرائم در عرصه‌های منابع طبیعی و تجهیز و خرید موتور سیکلت و ماشینهای کمک‌دار و تجهیز به دستگاه GPS از دیگر اقدامات انجام گرفته از بدو تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در فروردین‌ماه امسال ابراز کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان در 8 مورد عملیات از تصرف بیش از 14 هکتار اراضی ملی رفع تصرف کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در این مدت 102 عملیات پیشگیری از تصرف به مساحت بیش از 480 هکتار در استان زنجان انجام شده است.

اسکندری با اشاره به توقیف ماشین‌آلات و ادوات تخریب‌کننده اراضی ملی و طبیعی در استان زنجان خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه امسال 13 دستگاه انواع ماشین‌آلات و ادوات تخریب‌کننده اراضی ملی متخلفان توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در استان زنجان توقیف شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت دو نفر از متخلفان و متصرفان اراضی ملی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به تنظیم 24 فقره پرونده ماده 55 به سطح بیش از 114 هکتار در فروردین‌ماه گفت: در این مدت در هفت عملیات یک هزار و 890 واحد دامی غیرمجاز از اراضی ملی استان زنجان اخراج شده‌اند.

وی میزان وصول گزارشات مردمی به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در یک ماه اخیر را 77 مورد عنوان کرد.

اسکندری افزود: خوشبختانه در یک ماه اخیر گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی در اراضی ملی استان زنجان گزارش نشده است.

ارسال نظرات