خبرهای داغ:
مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی ادیبان تأكيد كرد
مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی ادیبان گفت: تحلیل و بررسی آثار استاد شهید مرتضی مطهری برای دانشجویان لازم و ضروری است.
کد خبر: ۸۶۶۸۳۹۱
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در گرمسار،حلقه صالحین پایگاه بسیج دانشجویی شهید هادی مزدرانی دانشگاه ادیبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابولفضل مداح ،مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی ادیبان برگزار شد و به توضیح و تفسیر کتاب «آزادی معنوی» اثر استاد شهید مطهری پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ابولفضل مداح در جمع دانشجویان موسسه آموزش عالی ادیبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت در پیشرو بودن سالروز شهادت استاد مطهری،اظهار داشت:آحاد مردم جامعه به ویژه قشر دانشجو باید نسبت به دیگر گروه های مردمی به مطالعه،تحقیق،بررسی و تحلیل آثار و کتاب های شهید مطهری بپردازند.

وی با تأکید براینکه آثار و نوشته‌های شهید مطهری به دور از هرگونه گرایش به حزب چپ و راست نوشته شده و صراحت ایدئولژی اسلامی متکی به متون اسلامی در آن نمایان است؛افزود:اغلب مردم تعریف اشتباهی از واژه «آزادی» را در ذهن خود ساخته و پرورش‌ می‌دهند و چه بسا این تفکر غلط در حال گسترش و نفوذ در افکار همه جوامع مردم می‌باشد.

مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی ادیبان با اشاره به اهمیت ویژه مطالعه آثار شهید مطهری ؛خاطرنشان کرد:انچه که امروز به عنوان آزادی تعریف میکنیم تعریف اشتباهی است که تنها در سلب ازادی معنوی دیگران است؛اسلام تعریف زیبایی از آزادی دارد،امروز افرادی با هنجار شکنی های مختلفدر پی این هستند که آزادی معنوی را از افراد سلب کنند.

وی بدحجابی،بی بند و باری،روابط با جنس مخالف را از مهم ترین ناهنجاری ها دانست و گفت:کشور های غربی این ناهنجاری ها را آزادی بشر تلقی می‌کند صرف این که ادعای آن‌ها در این مورد این است که کار آنها هیچ گونه حقی از دیگری ضایع نمی کند.

مداح همچنین اظهار داشت:آزادی معنوی زمانی حاصل میشود که ما از قید و بند ظلم و ستم به دیگران و اندیشیدن بیش از اندازه به مادیات این دنیا و خو گرفتن بیش از اندازه با آن رهایی یافته باشیم؛زمانی که نفس ما از هر گناه فردی و اجتماعی رها باشد ما آزاد خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها