اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی در استان زنجان برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۱۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اولین جلسه شورای هماهنیگی ادارات تابعه وزارت تعاون کارورفاه اجتماعی در استان زنجان درسال 95با حضور دکتر حسینی نیا مشاور وزیرتعاون کارورفاه اجتماعی برگزارشد.

احمد غریوی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در زنجان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند، افزود: با بررسی‌های انجام شده ۸۰۰ نفر از این تعداد که دارای شرایط لازم نبودند حذف شدند.

وی با بیان اینکه با بازرسی‌های انجام شده افرادی که دارای شرایط دریافت حق بیمه بیکاری نبودند شناسایی و حذف شدند، اظهار داشت: با این اقدام 100 میلیارد ریال در این بخش صرفه‌جویی شد.

غریوی با تاکید بر اینکه تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان در مقایسه با سالهای گذشته کاهش یافته است، ابراز کرد: این امر ناشی از افزایش تعداد بازرسیها از واحدهای تولیدی و صنعتی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به تعداد بیمه‌شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: 169 هزار و 513 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و 616 هزار و 699 نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه 328 معدن در استان زنجان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: یک هزار و 201 واحد صنعتی نیز در استان وجود دارد که برای 36 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

در ادامه مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از میانگین ۱۱۳ فقره حادثه به ازای هر یکصد هزار نفر در سال ۸۷ تا ۹۱ به میانگین ۸۷ فقره حادثه رسیده‌ایم، گفت: میزان تلفات ناشی از کار ۲۳ درصد کاهش یافته است.

غلامحسین حسینی‌نیا ظهر به میزان رشد مزد واقعی و قدرت خرید نیروی کار اشاره کرد و اظهار داشت: از سال 92 تا 94 شاهد افزایش حقوق کارگرها بودیم که از نرخ متوسط تورم جامعه بیشتر برآورد شده بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی مهارت در مراکز دولتی از دیگر اقدامات موثری بود که در حوزه کار انجام شده است، ابراز کرد: میزان برنامه‌های آموزشی مهارت به 132 میلیون نفر ساعت افزایش یافته است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در راستای ارتقا سطح اجتماعی، فرهنگی و رفاهی کارگران تصریح کرد: 25 پروژه فرهنگی ورزشی کارگران و 400 هزار متر‌مربع فضای ورزشی برای جامعه هدف احداث شده است که نشان از اهمیت موضوع فرهنگی و رفاهی کارگران در وزارتخانه است.

وی به واگذاری 420 میلیون فقره سهام ترجیحی به کارگران اشاره کرد و افزود: این امر نشان از افزایش 100 درصدی را نشان می‌دهد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه در دولت یازدهم به منظور افزایش ارائه خدمات به قشر کارگری چندین بیمارستان تامین اجتماعی در کشور راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: 26 مرکز درمانی نیز در شهرهای مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظرات