خبرهای داغ:
مدعیان اصلاح‌طلبی می‌گویند لاریجانی و عارف برای ریاست‌ مجلس دهم تعامل کنند اما فقط باید عارف رئیس مجلس شود.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۵۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

این طیف تا یکی دو سال پیش عارف را اصلاح‌طلب قلابی و بدلی معرفی می‌کردند تا آن‌جا که وی را مجبور به انصراف در انتخابات ریاست جمهوری کردند. اما اکنون که خود را مجبور به انتخاب میان لاریجانی و عارف می‌بینند، عارف را به لاریجانی ترجیح می‌دهند هرچند که نگرانند لاریجانی خلاف میل آنها رئیس شود و اوضاع اصلاح‌طلبان به وخامت بگراید.

روزنامه آفتاب یزد دیروز از قول علی صوفی (رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان) مدعی شد عارف و لاریجانی در یک فراکسیون قرار می‌گیرند و بعید است هر دو کاندیدای ریاست مجلس شوند.

بخشی از گفت‌وگوهای دو طرفه عارف و لاریجانی بر سر تشکیل فراکسیونی واحد است؛ فراکسیونی که در آن هم لاریجانی و هم عارف حضور دارند، چنانچه چنین فراکسیونی شکل بگیرد، چالش تعیین اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها نیز در دل این فراکسیون حل خواهد شد.
او می‌گوید: عارف و لاریجانی با هم تفاهم مسئله ریاست مجلس را پیش خواهند برد.
وی در عین حال مجددا بر حمایت هاشمی و روحانی از ریاست عارف تاکید کرده است و منبع خبر را یکی از نزدیکان هاشمی توصیف کرده است.

صوفی می‌گوید: آقای هاشمی موافق ریاست عارف است و برای همین با آقای روحانی نیز صحبت کرده و هر دو بر سر ریاست، تفاهم کردند. موضع اصلاحات هم که درباره آقای عارف مشخص است.

البته همه این صحبت‌ها بستگی به ترکیب نهایی مجلس دهم دارد. طبیعی است که اگر اکثریت مجلس با اصلاح‌طلبان شد، در آن صورت ریاست دکتر عارف قطعی است و معقول هم نیست که وقتی ریاست ایشان قطعی شده و اکثریت خواهان این مطلب هستند غیر از این عمل شود.

جالب‌تر اینکه وقتی خبرنگار می‌پرسد «اگر اکثریت مجلس دهم، اصلاح‌طلب نبودند چه طور»؟ صوفی می‌گوید: اگر اکثریت از اصلاح‌طلبان نبود، تفاهم صورت می‌گیرد. چه بسا در آن تفاهم باز هم مصلحت در آن بود که دکتر عارف رئیس مجلس باشند.

وی در پاسخ این سوال که یعنی هاشمی تلاشش را کرد تا روحانی را برای ریاست عارف راضی کند؟ گفت: معنایش این نیست که آقای روحانی از رئیس بودن عارف ناراضی بوده و هاشمی او را با مذاکره راضی ساخته است بلکه این موضوع نشان می‌دهد که هاشمی تا اندازه‌ای با ریاست عارف موافق است که در موردش با رئیس‌جمهور صحبت می‌کند.

همین خط را روزنامه اعتماد نیز در پیش گرفت و نوشت: تماس‌های تلفنی لاریجانی و عارف - فهرست امید به فکر مدل تعاملی برای انتخاب رئیس است.

اعتماد هم از قول الیاس حضرتی و به سبک آفتاب یزد نوشت: تلاش ما ریاست عارف در مجلس دهم است.

به نوشته اعتماد، اصلاح‌طلبان دنبال تشکیل فراکسیون 150 نفره موسوم به امید هستند.
اعتماد در عین حال در مصاحبه با حجاریان از قول وی نوشت: مجلس دهم دو فراکسیون دارد، برجامیان و نابرجامیان.

اعتماد همچنین از قول عبداله رمضان‌زاده نوشت: ما در انتخابات یک ائتلافی را شکل دادیم که نباید بشکند. باید کاری بکنیم هم آن ائتلاف  پایدار بماند و هم آقای دکتر عارف به عنوان نماد تغییر، خودشان را نشان بدهند.

حسین مرعشی نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان تاکید کرد: لاریجانی نماد تثبیت و عارف سمبل تغییر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها