نشست علمی حکمت مطهر با سخنرانی حجت الاسلام عباس شمس در پایگاه مقاومت بسیج شهید داوری سنگی شهرستان رودان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۶۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

نشست علمی حکمت مطهر با سخنرانی حجت الاسلام عباس شمس مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه روداندیروز بعداز نماز مغرب و عشاء در پایگاه مقاومت بسیج شهید داوری سنگی شهرستان رودان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس شمس در این نشست با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهید مطهری از نظر امام خمینی(ره) ، گفت: امام راحل فرمودند مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه محکم برای حوزه های دینی و علمی، و خدمتگذاری سودمند برای ملت و کشور بود.

وی اظهار کرد: شهید مطهری انسان کامل یعنی انسانی که قهرمان همه ارزشها انسانی است و در همه میدانها انسانیت قهرمان است.

حجت الاسلام شمس با بیان زندگینامه شهید مطهری، افزود: این شهید در 13 بهمن 1298 هجری در فریمان واقع در 75 کیلومتری مشهد مقدس در خانواده ای اصیل و روحانی چشم به جهان می گشاید و پس از طی دوران طفولیت به مکتب خانه رفته و به فراگیری دورس ابتدایی می پردازد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان ادامه داد: در سن 12 سالگی به حوزه علمیه مشهد و ارد و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی مشغول می شود و در سال 1316 علیرخم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تحصیل عازم قم شد.

وی اضافه کرد: در دوره اقامت 15 ساله در قم، از فضایل و علم مراجع بزرگ همچون امام راحل، آیت الله بروجردی و علامه سیدمحمد طباطبایی بهره برد.

ارسال نظرات