تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری باید همواره در جامعه مورد توجه قرار گیرد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه حاجی آباد گفت: تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری باید همواره در جامعه مورد توجه قرار گیرد چرا که اندیشه‌های وی ما را از مسیر انحرافی به راه راست هدایت می‌کند.
کد خبر: ۸۶۶۸۴۹۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰

حجت الاسلام موئینه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه حاجی آباد در نشست خبری هفته عقیدتی اظهار کرد: هفته عقیدتی و روز معلم مصادف است با شهادت استاد فرزانه مطهری که یاد و خاطره این شهید گمنام را گرامی میداریم و انسان باید همیه قدر معلمین و اساتید خود را بداند حضرت علی (ع) می فرماید : هرکس به من یک لمه بیاموزد مرا بنده خویش گردانیده است این نشان دهنده مقام معلم و آموزگار است.

حجت الاسلام موئینه افزود: معلم خوب می تواند در زندگی انسان سرنوشت ساز باشد و مسیر انسان را عوض کند و انسان را عاقبت بخیر کند همان طور که در تاریخ داریم انبیا و اولیا الهی با تعلیم و تربیت خویش مسیر بشریت را به سمت کمال هدایت کردند حتی داریم در احوالات خلفا یکی از انها عمربن عبدالعزیز معلمش باعث شد مسیر زندگی اش دگرگون شود و تا بخشی از حقوق اهل بیت را برگرداند و لعن بر مولا علی (ع) از منابع برچیند.

وی با اشاره به تقارن هفته عقیدتی با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم گفت: هفته عقیدتی سیاسی سبب می شود تا فضای حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در حال و هوای زنده کردن اندیشه های دینی و تربیتی استاد شهید مرتضی مطهری و آشنایی هر چه بیشتر بسیجیان قرار گیرد.

وی گفت: سپاه و بسیج با مجهز شدن به بنیه اعتقادی قوی می‌تواند در مقابل ایجاد شبهاتی که دوستان غافل یا دشمنان دانا مطرح می کنند بتوانند پاسخگو باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حاجی آباد گفت: مهمترین بحثی که در هفته عقیدتی سیاسی مطرح است بحث آموزش های عقیدتی سیاسی در سپاه است.

وی گفت: سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و مجموع قسمت تربیت و آموزش عقیدتی با رویکرد تربیت محوری و معنویت افزایی تلاش به مسائل فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری دارد.

حجت الاسلام موئینه در ادامه هدف از اجرای برنامه های هفته عقیدتی گرامیداشت مقام ولای معلم و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری عنوان کرد و افزود: برنامه های هفته عقیدتی حاجی آباد مراسم تجلیل از اساتید حوزه و دانشگاه و معلمین و مربیان عقیدتی و برگزاری نشست های سیاسی و بصیرتی در حوزه سطح شهرستان اجرا می شود.

موئینه ، اجرای مراسم زنگ سپاس معلم در مدارس، نشست علمی حکمت مطهر، برگزاری محفل انس با قرآن و محفل روشنگری ، دیدار با خانواده شهدای فرهنگیان، ، کوهپیمایی فرهنگیان، مسابقات ورزشی و گردهمایی و حضور در نماز جمعه، دیدار با ائمه جمعه، مسابقات خطاطی و نقاشی از دیگر برنامه های هفته عقیدتی می باشد.

ارسال نظرات