از اعضای ارشد کانون منحله نویسندگان ایران، از حامیان چریک‌‌های فدایی خلق و از شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین ...
کد خبر: ۸۶۶۸۵۱۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه

حضور پررنگ و جدی حامیان فرهنگی فتنه‌ی سال 88 در عرصه‌ی نویسندگی و کتاب همچنان ادامه دارد.

محمود دولت آبادی از اعضای ارشد کانون منحله نویسندگان ایران، از حامیان چریک‌‌های فدایی خلق و از شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین است که در فتنه‌‌ی 88 و سایر اقدام‌‌های براندازانه، نقش فعالی را در حوزه فرهنگی ایفا کرده است.

سایت خبری ایلنا (وابسته به اصلاحات) در خبری با انتشار آمار آثار پرفروش چند کتابفروشی نوشت:« تازه‌ترین اثر منتشر شده از محمود دولت‌آبادی که شامل شش داستانِ کوتاه با نام‌های «مولی و شازده»، «اسم نیست»، «یک شبِ دیگر»، «امیلیانو حسن»، «چوب خشکِ بلوط» و «اتفاقی نمی‌افتد» که اکثرا در دو یا سه سالِ اخیر نوشته‌ شده‌اند»

ایلنا در ادامه علاوه بر رپوررتاژ برای کتب دولت آبادی نوشت :«بر اساس این گزارش؛ ناشرانی چون بیدگل، ثالث، مرکز و چشمه بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های کتابفروشی‌های تهران داشته‌اند.»

انتشارات «چشمه» پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم و طبق اظهارات معاون اسبق فرهنگی وزیر ارشاد به سبب ترویج همجنس‌بازی، ارتباط جنسی میان دختران و پسران و زنای با محارم در کتب ارائه شده به وزارت ارشاد و همچنین توهین به قیام امام حسین(ع) و عاشورا لغو امتیاز شد! با این حال این انتشارات در دولت جدید توانست مجوز بگیرد. همچنین گفتنی است که نشر ثالث همان انتشاراتی است که پیشتر به چاپ کتاب شاعر ضد دین و ضد انقلاب «اسماعیل خویی» اقدام کرده بود.همچنین انتشار آثار یغما گلرویی ( شاعر ترانه‌های شاهین نجفی) نیز از سوی این انتشارات صورت گرفته است. پس از سال 88 این انتشارات بسیاری از کتبی که شامل افکار افراطی اصلاح طلبان و حامیان کودتا بود دوباره به چاپ فرستاد.

ارسال نظرات