خبرهای داغ:
نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در مراسم روز قشر بسیج کارگری که پیش از ظهر امروز در شهرک صنعتی جی برگزار شد تاکید کرد با این بهره های بانکی نمی توان تولید را سامان داد.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۰۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه افزود :بنده به آقای رئیس جمهور گفتم تا زمانی که سرمایه دار 5 میلیارد پول را در بانک می گذارد و ماهیانه صد میلیون سود پول خودرا از بانک دریافت می کند کسی پول خود را در تولید سرمایه گزاری نخواهد کرد.

نماینده ی ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه دولت در تولید هم باید از کار گر حمایت کند و هم از کارفرما افزود:کارگر را باید در امنیت شغلی ، حقوق به موقع و متناسب با زحمت حمایت کرد و کار فرما را هم باید در تسهیلاتی مانند زمین ،امکانات و وام های کم بهره حمایت نمود.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: دولت باید بداند که کسی که سرمایه خود را در تولید وارد کرده در حال خدمت کردن به جامعه است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هیچ مکتبی مانند اسلام کارگر را تکریم نکرده اظهار کرد: در اسلام کسی که با دست رنج خود برای روزی خانواده اش تلاش می کند مانند مجاهد فی سبیل الله است .

وی افزود :چنین فردی در قیامت در زمره ی پیامبران است و ثواب آنها را می برد اما تمام این اجر معنوی به شرطی عاید انسان می شودکه به تعهد خود در کار عمل نماید.

طباطبایی نژاد در ادامه گفت: کارگر یعنی کسی که برای جامعه کار می کند حتی اگر رئیس جمهور باشد یا وزیر ، اگر انسان به تعهد خود نسبت به کارگر و یا کارفرما به خاطر خداوند عمل کند خداوند آن اجر عظیم را به او می دهد.

نماینده ی ولی فقه در استان با بیان اینکه دراسلام کسی که توان انجام گناه را داشته باشد و بخاطر خداوند آن را انجام ندهد مانند ملائکه خواهد بود تاکید کرد: ما می بینیم در کشور ما با وجود این مشوق های مذهبی سرانه کار درکشورما روزانه یک ساعت نیم است.

وی افزود ما باید در کنار این مشوق های دینی مدیریت را طوری تنطیم کنیم که ساعات کار هدر نرود اگر این را عملی کردیم نیاز به کنترول و بازرسی کمتر خواهد شد و باید در این زمینه از تجربیات برخی کشور ها ی موفق استفاده کنیم .

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: مومن باید کار را به صورت تمام و متقن انجام دهد و اگر ما به همین روایت عمل کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

امام جمعه اصفهان در پایان گفت:اگر کشوری در مسائل اقتصادی عقب بود در مسائل سیاسی نمی تواند مستقل باشد و اگر ما بخواهیم در دنیا حرف خود را به کرسی بنشانیم باید اقتصاد مستقلی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها