خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: فرهنگ جهاد و شهادت سلاحی شکست‌ناپذیر در برابر دشمنان است، به همین دلیل باید برای زنده نگاه داشتن آن تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۸۶۵۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران کل، معاونان و رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: خداوند هر پیامبری را برانگیخت، کتابی در یک دست و ابزار جنگ را در دست دیگر آنها قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در یک دست قرآن و در دستی دیگر ابزار جنگ و امام علی(ع) نیز در دستی نهج‌البلاغه و در دستی دیگر شمشیر داشتند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هیچ سلاحی مانند جهاد و شهادت کارایی ندارد، گفت: سلاح جهاد و شهادت شکست‌ناپذیر است، کلمه شهادت دارای مفهومی پربار است و هیچ عملی صالح‌تر از جهاد و شهادت وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تقوا انسان‌ها را به سوی میدان جنگ هدایت می‌کند، مجاهدان در راه خدا بارها بیان می‌کردند، گرامی‌ترین مرگ‌ها این است که در راه خدا کشته شوند و روایات فراوانی نیز درباره جهاد و شهادت ذکر شده است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه باید همیشه فرهنگ جهاد و شهادت را زنده نگاه داریم، گفت: باید ارکان، برکات و اهداف انقلاب را زنده نگاه داریم، از طرفی آسیب‌هایی که انقلاب را تهدید می‌کند، را نیز شناسایی کنیم.

وی اسلام را یکی از رکن‌های انقلاب ذکر کرد و افزود: پیش از انقلاب، اسلام به حاشیه رانده شده و تکفیر و طالبان جایگزین آن شده بود، امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه جهان آورد که سبب تحول عظیم شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم از ارکان دیگر انقلاب است، پیامبران نیز به این امر توجه داشتند و به سراغ مردم می‌رفتند تا آنها را هماهنگ کنند، امام خمینی(ره) ابتدا مردم استبدادزده را بیدار و هوشیار کردند،‌ به این طریق مردم سینه سپر کردند و بیدار شدند و رژیم شاهنشاهی را سرنگون کردند.

وی عنوان کرد: به واسطه فداکاری‌ها و دلاوری‌های مردم، توانستیم هشت سال دفاع مقدس را به عزت پشت سر بگذاریم، این جانفشانی‌ها به واسطه ولایت فقیه است، اگر ولایت فقیه نبود، مردم حاضر نبودند جان خود را از دست بدهند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت وصیتنامه شهدا گفت: در این وصیت‌نامه‌ها نکات و آموزه‌های ارزشمندی وجود دارد، در وصیتنامه شهدا بر حضور در نماز جمعه و مراسم اعتکاف تاکید شده است.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت اشاره کرد و افزود: در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت همراه شما هستیم، تا این فرهنگ احیا شود، زیرا سلاح شکست‌ناپذیر در برابر دشمنان فرهنگ جهاد و شهادت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها