همه ساله در اردیبهشت ماه برنامه یادبود شهدای عملیاتی بازی دراز پیش بینی می شود و از تمامی استان های کشور برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا هشت سال دفاع مقدس به این منطقه اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۲۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ سردار سید یوسف مولایی جانشین فرمانده سپاه استان البرز در حاشیه برگزاری اردوی راهیان نور به مناطق غرب کشور در گفت وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: همه ساله در اردیبهشت ماه برنامه یادبود شهدای عملیاتی بازی دراز پیش بینی می شود و از تمامی استان های کشور برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا هشت سال دفاع مقدس به این منطقه اعزام  می شوند.
اعزام بیش از 450 زائر البرزی به مناطق عملیاتی غرب کشور/ عملیات بازی دراز از عملیات های مهم هشت سال دفاع مقدس بود
وی از این منطقه به یکی از مناطق مظلوم هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و افزود: چند سالیست که پس از ساخت یادمان در این مکان، زائرین بسیاری از البرز و دیگر استان ها اعزام می شوند که در سال جاری نزدیک به 470 نفر از اقشار مختلف البرز همچون بسیج کارخانجات، دانشجویی و محلات در این منطقه حضور پیدا کردند.

سردار مولایی تصریح کرد: این عملیات یکی از عملیات مهمی است که نقش عمده ای برعهده داشته است که با نگاهی به اطراف می توان دریافت که تمامی مناطق دشت ذهاب، قصر شیرین و گیلان غرب زیر این منطقه قرار دارد.

وی گفت: از آنجایی که این مکان به چند منطقه دیگر مشرف بوده و تسلط داشته است دشمن تمام تلاش خود را جهت تصرف آن بکار برد ولی با رشادت های جوانان این مرز و بوم نتوانست به هدف نهایی خود برسد.

جانشین فرمانده سپاه البرز خاطر نشان کرد: درزمانی که شرایط جنگ خوب پیش نمی رفت و بنا به گفته بنی صدر جنگ به بن بست رسیده بود، رزمندگان توانستند این حصار را بشکنند و کشور را نجات دهند.

اعزام بیش از 450 زائر البرزی به مناطق عملیاتی غرب کشور/ عملیات بازی دراز از عملیات های مهم هشت سال دفاع مقدس بود
وی با بیان این مطلب که اولین قرارگاه مشترک با حضور سپاه و ارتش و رشادت های شهدایی همچون شهیدان شیرودی، حاج بابا و پیچک از تصرف دشمن درآمد گفت: این منطقه طوری است که وقتی به سمت غرب پیش می روید شیب نرمی دارد ولی زمانیکه به سمت شرق به سمت ایران در حرکت باشید شیب تندی دارد و به همین خاطر عملیات این منطقه بسیار سخت و دشوار بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها