دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی گفت: ائتلاف به رهبری آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده و ائتلاف به رهبری ایران در حال پیروزی است.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۷۰
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی در حاشیه برگزاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در برنامه خبری «در یک نگاه» شبکه باران با اشاره به تشکیل دو ائتلاف در منطقه، اظهار کرد: یک ائتلاف به رهبری آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای عربی و ترکیه به طور ویژه در مسائل سوریه به‌دنبال سرنگونی رژیم بشار اسد و تجزیه این کشور است.

وی به تشکیل ائتلاف دیگری به رهبری ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان در منطقه اشاره کرد و افزود: در مدت پنج سال گذشته ائتلاف به رهبری آمریکا نتوانسته به اهداف خود برسد.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی با بیان اینکه تعداد 200 تا 300 هزار نفر از مردم بی‌گناه سوریه در سال‌های گذشته کشته شدند، تصریح کرد: کشتار مردم مسلمان به نفع رژیم صهیونیستی است ضمن اینکه بازارهای اسلحه آمریکا و اروپا تقویت می‌شود.

رحیم‌صفوی بر تقویم محور مقاومت در منطقه تأکید کرد و گفت: ایران به‌دنبال این موضوع است تغییراتی در کشورهای سوریه، عراق و لبنان که محور مقاومت هستند، ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه مردم سوریه حکومت خود را دوست دارند، بیان کرد: در انتخابات اخیر پارلمانی سوریه مشاهده کردیم درصد بالایی از مردم سوریه حتی از اهل تسنن به نظام سیاسی کنونی این کشور وفادار هستند.

*ایران به‌دنبال تثبیت وضعیت عراق و سوریه است

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی، هدف ایران را تثبیت وضعیت و امنیت در عراق و سوریه دانست و خاطرنشان کرد: به‌دنبال حفظ پایداری کشورهای مقاومت در منطقه هستیم.

رحیم‌صفوی با تأکید براینکه مخالف تجزیه عراق و سوریه هستیم، یادآور شد: تجزیه کشورهای اسلامی را به ضرر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی می‌دانیم.

وی متذکر شد: تصور می‌کنم ائتلاف نخست به رهبری آمریکا با شکست مواجه شده و ائتلاف به رهبری ایران، سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان در حال به پیروزی رسیدن است.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی خواستار به پایان رسیدن جنگ خانمان‌سوز و کشتار مردم مظلوم سوریه و عراق شد و اظهار کرد: بیشتر مردمی که در سوریه و عراق کشته می‌شوند از اهل تسنن هستند و بیشترین خسارت به آنها وارد شده است.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه اهل سنت در عراق و سوریه نسبت به ناموس و وطن خود غیرت دارند، بیان کرد: فجایعی که در عراق و سوریه اتفاق می‌افتد با روح اسلام و انسانیت سازگاری ندارد.

وی، گروه‌های تروریستی و داعش را دست‌پرورده سازمان‌های اطلاعاتی غرب خواند و افزود: بیش از یک‌هزار زن و دختر سوری را در ترکیه به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس فروختند و در هیچکدام از مکتب‌های انسانی این فجایع جایگاهی ندارد.

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی با بیان اینکه ایران با رفتار گروه‌های تروریستی مخالف است، تصریح کرد: کمک‌های معنوی و مادی ایران و حتی عزیزانی که جان خود را برای دفاع از حرم زینب(س) فدا می‌کنند در راستای فلسفه مذکور است و امیدواریم ائتلاف ایران به پیروزی برسد و ائتلاف آمریکا با شکست مواجه شود.

رحیم‌صفوی به خرید 30 میلیارد دلار سلاح توسط عربستان سعودی از آمریکا و کشورهای غربی از سال 2010 تا 2014 میلادی اشاره کرد و گفت: حتی یک گلوله از سلا‌ح‌های خریداری شده به طرف رژیم صهیونیستی شلیک نشده است و بمب‌ها روی سر مردم مظلوم یمن ریخته می‌شود.

وی با اشاره به مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ‌افروزی در منطقه، خاطرنشان کرد: کشورهایی که موجب ایجاد ناامنی در عراق، سوریه، یمن و بحرین شدند در حقیقت تحت مدیریت آمریکا حرکت می‌کنند در حالی که اسلام از رفتار خشن غیر انسانی و غیر اسلامی بیزار است.
ارسال نظرات