خبرهای داغ:
با حضور مسئولان شهرستانی صورت گرفت

تشکیل قرارگاه جهاد اقتصاد مقاومتی در اقلید

در راستای اقدام و عمل برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی، قرارگاه جهاد اقتصاد مقاومتی اقلید تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۸۵۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

نخستین جلسه تشکیل قرارگاه جهاد اقتصاد مقاومتی با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه اقلید، مسئولان شهرستانی، مدیران بانک‌ها و جمعی از صنعتگران در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بخشدار مرکزی اقلید با گرامیداشت روز کارگر و تبریک روز معلم به شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی نخستین و مهم‌ترین اقدام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی است.

محمدباقر مسعودی بابیان اینکه مسئولان باید با هم‌فکری و تبادل‌نظر نقاط ضعف و قوت شهرستان را بررسی کنند بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های موجود تأکید کرد و عنوان داشت: اقلید در سطح شهر و روستا منابع عظیم انسانی، طبیعی، کشاورزی و... دارد که کار و مسئولیت‌پذیری جهادی و روحیه انقلابی مسئولان و همراهی مردم را می‌طلبد تا در سال جاری به‌دوراز شعار و حرف و در عرصه اقدام و عمل از این فرصت‌ها به نفع مردم و کشور استفاده کنیم.

لزوم شناسایی بازار فروش دام مازاد اقلید

در ادامه رئیس منابع طبیعی و امور آبخیزداری اقلید با اشاره به وجود 9 هزار خانوار بهره‌بردار منابع طبیعی و 6 هزار خانوار که در بخش دام‌پروری فعالیت می‌کنند از بهره‌برداری بیش از 10 تا 15 برابری از منابع طبیعی این شهرستان سخن گفت و بر لزوم مساعدت و هم‌فکری در راستای شناسایی بازار فروش دام‌های مازاد تأکید کرد.

سید حمیدرضا میرقادری با اشاره به واگذاری زمین و احداث کارگاه و... که سال‌های پیش صورت گرفت خاطرنشان کرد: نیازی به دوباره‌کاری و تکرار و ادامه واگذاری نیست.

وی تصریح کرد: باید با حمایت از ظرفیت‌های موجود و اقدام و عمل مؤثر برای راه‌اندازی و احیای مراکز تعطیل و نیمه‌تعطیل در عرصه جهاد اقتصادی گام برداریم و از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بهره‌برداری کرده و مانع هدررفت سرمایه ملی شویم.

لزوم رفع موانع احداث مجتمع گلخانه‌ای در اقلید

همچنین رئیس اداره کار اقلید با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در راستای تشکیل تعاونی و... بر لزوم بررسی و رفع موانع فعالیت برای احداث مجتمع گلخانه‌ای با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان تأکید کرد.

سعید تدین با اشاره به لزوم رفع مشکلات مجتمع دامداری دام‌گستر اقلید، از مشکل بیکاری در این شهرستان که در اثر خشک‌سالی و ... گریبان بسیاری از خانواده‌ها و جوانان این شهرستان را گرفته سخن گفت و تصریح کرد: وجود اتباع بیگانه بدون مجوز در بازار کار تهدیدی جدی و معضلی بزرگ است که باید با اقدامی مناسب در این میدان حاضر شد.

لزوم فرهنگ‌سازی در برای خرید تولیدات داخلی

مسئول بسیج کارگری اقلید نیز با تبریک روز کارگر به اهمیت و نقش مؤثر کارگران در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شعار سال و لزوم اقدام و عمل در عرصه جهاد اقتصادی، کارگران تأثیر بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند که نباید مورد غفلت جامعه قرار گیرد.

محسن شریفی با انتقاد از قاچاق کالا و عدم‌حمایت کافی از تولید داخلی تأکید کرد: باید با فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر بر مراکز عرضه و فروشگاه‌ها، کالاهای باکیفیت تولید داخل به مردم معرفی و برای خرید و استفاده از این تولیدات تشویق شوند.

محمد مسموعی، رئیس آبفای روستایی اقلید نیز عنوان داشت: باید با همراهی یکدیگر ظرفیت‌های موجود را شناسایی و معرفی کرده و بابیان مشکلات و بررسی علمی و تخصصی در راستای کسب نتیجه عملی بکوشیم.

تشکیل خوشه‌های صنعتی پیش‌نیاز صنایع تبدیلی است

در ادامه این تبادل‌نظرها، رئیس صندوق کارآفرینی امید اقلید بابیان اینکه مسئولان به مردم و کارگران مدیون و در برابر آن‌ها مسئولیت سنگینی بر عهده‌دارند گفت: اجرا و کسب نتیجه در بسیاری از عملکردها به درایت و تفکر مسئولان بستگی دارد از این لازم است با هوشیاری و دقت تصمیم‌گیری و اقدام شود.

حمیدرضا جلیلی بابیان اینکه صنایع تبدیلی نیاز به تشکیل خوشه‌های صنعتی دارند اظهار داشت: پراکندگی صنایع، عدم توجیه اقتصادی طرح‌ها و بررسی تخصصی و کارشناسی موضوع موجب زیان خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی اقلید نیز با انتقاد از عملکرد ضعیف کشتارگاه صنعتی دام اقلید به‌عنوان بنگاه تجاری در ارتقای فعالیت و کسب منفعت با توجه به اینکه ظرفیت کشتار روزانه یک‌هزار رأس دام سبک و 100 رأس دام سنگین را دارد خاطرنشان کرد: دامپزشکی اقلید باوجود آمادگی برای همکاری و اقدام مؤثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بر لزوم رعایت بهداشت و حفظ سلامت مردم این شهرستان تأکید جدی دارد.

خدارضا امیدی با اشاره به اختصاص رتبه دوم استانی آبزی‌پروری به اقلید حمایت از ظرفیت‌های موجود در تولید ماهی قزل‌آلا، تخم‌مرغ، شیر، شترمرغ و... در این شهرستان را خواستار شد.

در پایان رئیس اتاق اصناف اقلید با تأکید بر نقش بسزای نهادهای انقلابی و تشکیلات مردمی در امور مختلف ازجمله اقتصاد به راه‌اندازی بخش نیازمندی‌ها و معرفی اصناف در سایت جامع پرتال شهرستان اقلید اشاره و بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و به‌منظور توسعه و تکاپوی اقتصادی اقلید این اقدام صورت گرفت تا با معرفی واحدهای صنفی، صنعتی و... گامی مؤثر برداشته شود.

سید عبدالرضا راسخ به برگزاری جلسات متعدد اشاره و با انتقاد از عدم کسب نتیجه مؤثر و عملی و گشایش در روند کار و مسائل صنعتی اقلید تصریح کرد: مدیران باید با روحیه انقلابی پیگیر مشکلات و مسائل باشند و از برگزاری جلسات خروجی مفید به دست آید.

بررسی مسائلی مانند فروش دام مازاد شهرستان، تعیین تکلیف اراضی واگذارشده در بخش خدمات و صنعت، مجتمع گلخانه و مجتمع دامداری دام‌گستر اقلید، مسائل مربوط به مجتمع گوشت، مشکلات مربوط به عرضه کالاهای فاقد کد بهداشتی، استاندارد و نیز اجناس خارجی، راه‌اندازی پارک علم و فناوری، تمهیدات لازم و قابل‌اجرا برای صنایع تبدیلی، شناسایی بازار مصرف، لزوم تغییر دیدگاه بانک‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری، نظارت بر اجرای طرح‌های اقتصادی، تشکیل کمیته بازاریابی، تغییر الگوی کشت، بررسی مشکلات کارخانه آرد و... ازجمله مسائلی بود که در نخستین جلسه تشکیل قرارگاه جهاد اقتصاد مقاومتی اقلید بحث و بر لزوم بررسی بیشتر و دقیق‌تر آن‌ها تأکید شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها