دبیر اتحادیه مشاوران‌ املاک تهران :

دولت روحانی با تعطیلی مسکن مهر رکود را تشدید کرد/ قرار بود به جای مسکن مهر، مسکن اجتماعی بسازند، اما نکردند

مصطفی قلی خسروی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که ظرف این دو سال از سوی دولت صورت گرفته است، هیچ کدام نتیجه بخش نبوده است. گفتند مسکن مهر را مسکن اجتماعی می کنیم اما این کار هم انجام ندادند .
کد خبر: ۸۶۶۸۹۳۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

مصطفی قلی خسروی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان داشت: متأسفانه صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در دو سال گذشته از سوی دولت برای سامان گرفتن بازار مسکن صورت گرفته است، هیچ کدام نتیجه بخش نبوده و همین موضوع باعث شده تا امروز شاهد رکود چشمگیر در بازار باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بر سر کار که آمدند و سازندگی را تعطیل کردند و گفتند مسکن مهر به درد نمی‌خورد، درست است که هر کس بر سر کار می آید دولت قبلی را زیر سؤال می‌برد، اما این انصاف نیست که حتی کارهای خوبی هم که صورت گرفته بود را ندید بگیریم و آن را رد کنیم.

وی افزود: مسکن مهر باعث شد تا جلوی تورم گرفته شود، بنابراین نباید همه این فواید نادیده گرفته می‌شد، بعد گفتند مسکن مهر را مسکن اجتماعی می کنیم، اما این کار صورت نگرفت و 174 شغل و صنفی که به مسکن مرتبط است قفل شد و ساخت و ساز هم متوقف شد.

دبیر اتحادیه املاک تصریح کرد: تمامی این وضعیت باعث شد تا رکود اقتصادی بیش از پیش چشمگیر شود، این رکود سابقه داشته است اما نه تا به این اندازه.

وی گفت: بیش از 70 درصد رکود در دست خود دولت است، زیرا شرکت‌‎های وابسته به دولت کم نیستند. برجام انجام شد و بدون شک با همت مسئولان نتیجه خوب آن را نیز خواهیم دید اما آن چیزی که در این برهه زمانی مهم است این است که ما در سال 96 با انتخابات ریاست جمهوری مواجه هستیم، بنابراین دولت باید از حالا برای بحث‌های سیاسی هم که هست فکری به حال مسکن و بازار آن کند.

خسروی گفت: طبق موضوعات مطرح شده پیش بینی بنده به عنوان فعال این بازار این است که در نیمه دوم سال اوضاع کمی بهتر خواهد شد و تا حدی بازار مسکن تکان خواهد خورد البته این به معنی جهش قیمتی نیست بلکه کمی بازار رونق خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار