مسئول بسیج رسانه خوزستان در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
عادل نوروزیان گفت: رسان ههای انقلابی نیاز به روحیه بسیجی و جهادی دارند تا پویا تر شوند تا وقتی این حرکت جهادی در رسانه های ما نیاید نمی توانیم نقش اصلی خود را ایفا کنیم.
کد خبر: ۸۶۶۸۹۴۰
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
عادل نوروزیان مسئول بسیج رسانه خوزستان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: یک رسانه برای اینکه واژه انقلابی را بگیرد باید در جهت تبیین ارزش های انقلاب گام بردارد.

وی افزود: شاخص هایی که ما برای آنها انقلاب کردیم در شعارهایی که مردم اوایل انقلاب می دادند به خوبی مشخص است ما شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی می دادیم پس رسانه ای که در خصوص بحث استقلال و عدم وابستگی ما به شرق و غرب و آزادی ما از چنگال استکبار و بحث اسلامیت و جمهوریت نظام و این مبانی گام بردارد و یا دفاع از مظلوم را سرلوحه کار خود قرار دهد می تواند لقب انقلابی را به خود بدهد.

نوروزیان با اشاره به اینکه با این تعاریف یک سری از رسانه ها در دایره رسانه های انقلابی قرار می گیرند و برخی از رسانه ها از این دایره خارج می شوند تصریح کرد: نکته ای که برای فعال سازی این رسانه های انقلابی وجود دارد این است که رسانه ها باید به باور برسند که دنیای امروز دنیای تبیین و صدور ایدئولوژی ها است، هر نظامی سعی می کند ایدئولوژی های خود را برای افکار عمومی تبیین و به کشورهای دیگر صادر کند تا بتواند مردم آنها را اغناء کند و بحث صدور انقلاب از این طریق صورت می گیرد؛ یعنی از طریق معرفی ایدئولوژی ما و معرفی آن مبانی که ما به خاطر آن انقلاب کردیم.

مسئول بسیج رسانه خوزستان اظهار داشت: اگر رسانه های ما به این باور برسند که ابزار دیپلماسی ما در سطح دنیا هستند خیلی از مشکلات برطرف می شود ولی رسانه های ما هنوز به این باور نرسیده اند که چه نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

نوروزیان ادامه داد: اگر ما می خواهیم تمدن نوین اسلامی را در عرصه دنیا برپا کنیم باید با ابزار رسانه این کار را انجام دهیم ولی برای اینکه این مسئله فعال شود نیاز به روحیه بسیجی و جهادی داریم تا رسانه ها پویا تر شوند تا وقتی این حرکت جهادی در رسانه های ما نیاید نمی توانیم نقش اصلی خود را ایفا کنیم.

ارسال نظرات