خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه اسلام آباد غرب مطرح کرد؛
حجت‌الاسلام‌ حسینی تبار مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب گفت: در سال گذشته با نگاه تحولی در امر آموزش‌های بسیج ویژه مخاطبین خاص و مشترک نمایندگی، ابلاغ دوره‌های تربیت و تعالی به سه شکل ناحیه‌ای ، استانی و کشوری صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۱۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد حسینی تبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اسلام آبادغرب، گفت: در سال گذشته با نگاه تحولی در امر آموزش‌های بسیج  ویژه مخاطبین خاص و مشترک نمایندگی ابلاغ دوره‌های تربیت و تعالی به سه شکل ناحیه‌ای ، استانی  و کشوری صورت گرفته است.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام‌آباد غرب افزود: معارف اسلامی از مرحله شناخت و بینش به مرحله عمل و گرایش درآید نیاز به کار و تلاش مجدانه و مخلصانه دارد و این امر یکی از مأموریت‌های مدیران و مربیان عقیدتی بسیج در سطح پایگاه‌های مقاومت است.

حجت الاسلام حسینی تبار ادامه داد: تقویت و بالا بردن سطح آگاهی معرفتی و بصیرتی بسیجیان از اهداف و شاخص‌های دوره‌های تربیت و تعالی است و این دوره‌ها بر اساس بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با هدف تحکیم و ارتقاء پایه‌های معرفتی، بصیرتی، اخلاقی و معنوی بسیجیان برگزار می­ شود.


این مسئول با ابراز امیدواری به اینکه در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی مناسب و پشتیبانی‌های لازم شاهد برگزاری و ارتقا سطح کیفی و کمی این دوره‌ها باشیم اظهار داشت: بر اساس سیاست‌گذاری معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ، آموزش‌ها در دو بخش حضوری و غیرحضوری ارائه می­ گردد.                                                   


حسینی تبار تصریح کرد: آموزش ­های مجازی، مکمل آموزش‌های حضوری است و ایجاد آن از ابعاد تحول نظام آموزشی در سپاه بسیج به شمار می‌رود. آموزش مجازی، شیوه‌ای آموزشی است. که در آن با استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه رایانه و شبکه اینترنت، محتوای آموزشی را در مدت‌زمانی کوتاه، باکیفیتی یکسان، بدون محدودیت مکانی و در سطحی گسترده به کاربران ارائه می‌دهد.


وی افزود: از ابتدای سال 94 تاکنون 45 نسخه از نشریه موعظه خوبان از طریق سایت شباب ، سراج اندیشه و منیر نت دریافت و 2618نسخه به‌صورت تک‌برگی در تابلو اعلانات ناحیه ،حوزه و پایگاه چاپ و مورد استفاده قرارگرفته است. محتوای این نشریه ازلحاظ اخلاقی بسیار غنی بوده و مورد رضایت بسیجیان است و تداوم آن بسیار مفید است.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام آبادغرب گفت: لوح فشرده در امتداد نور نیز یکی دیگر از برنامه‌های آموزش غیرحضوری بسیج و بهترین بیانات اخلاقی غنی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با صدای دل‌نشین و نوشتار همزمان به‌صورت مسابقه پیامکی در دو مرحله به‌صورت کشوری و با جوایز ارزشمندی در بین مدیران عقیدتی نظارت و مربیان برگزار شد.


این مسئول ادامه داد: در بحث آموزش و به‌کارگیری مربیان بسیج تعداد 13 نفر از مربیان در کارگروه علمی تخصصی مربیان بسیج با موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر با تکیه‌بر شیوه‌های کاربردی آیات و روایات در یک روز کاری شرکت نمودند و در آزمون سالیانه مربیان عقیدتی سیاسی بسیج مورد کنترل و ارزشیابی قرار گرفتند و 3 نفر برتر به دوره‌های تربیت و تعالی کشوری در مشهد مقدس اعزام شدند و درمجموع 48 جلد فصلنامه شمیم معرفت به‌صورت آموزش مکاتبه‌ای در سه نوبت در بین مربیان عقیدتی سیاسی بسیج توزیع گردید.


حجت الاسلام حسینی تبار اظهار کرد: علاوه بر برادران پایور 30 نفر از خواهران طلبه بسیجی مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) بسیج طلاب این شهرستان در دوره تربیت و آموزشیار قرآن کریم شرکت نمودند که با عنایت به معرفی اساتید مجرب و توانمند در ماه مبارک رمضان از طرف امام‌جمعه محترم خروجی این دوره‌ها با ارزیابی 98 درصدی و اثربخشی بالایی برخوردار بود و مورد توجه مدیران ارشد نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) واقع گردید.


حسینی تبار افزود: برنامه‌های آموزش یگانی با حضور پایوران رسمی و وظیفه در ناحیه برگزار می‌گردد و در همین راستا 1953 نفر ساعت در کلاس نور مبین ترجمه و درک مفاهیم قرآن پایوران شرکت نمودند و 1530 نفر ساعت در کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم سربازان شرکت داشتند. 2850 نفر ساعت در جلسات عمومی اخلاق و نشست‌های اعتقادی معنوی با حضور اساتید مجرب اخلاق مورد موعظه قرار گرفتند. و در کلاس حفظ قرآن 228 نفر ساعت آموزش دیدند.


وی عنوان کرد: در زمینه آموزش‌های غیرحضوری احکام پایوران 692 نسخه نشریه (الکترونیکی مکتوب) آموزشی احکام و فقه در بین پایوران توزیع گردد. و در آموزش‌های غیرحضوری سربازان 416 نسخه نشریه (احکام اعتقادی اخلاقی) احکام جوانان توزیع گردید.

حجت الاسلام حسینی تبار گفت: در بحث آموزش‌های حضوری و دوره‌های تربیت و تعالی تعدادی از پایوران و سربازان به شهر مقدس قم مرکز حضرت فاطمه ـ(سلام‌الله علیها) اعزام‌شده‌اند. 14 خانواده از پایوران به دوره تربیت و تعالی خانوادگی به مدت 5 روز به‌صورت 100 درصد رایگان در جوار مرقد امام رضا(ع) با گذراندن کلاس‌های مهارت زندگی و اخلاق محور در مرکز امام رضا(ع) شرکت نمودند. و بقیه پایوران خواهر، برادر و سرباز به دوره‌های تربیت و تعالی استانی در مرکز شهید یزدان پناه (ره) سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به مدت 10 روز شرکت داشتند.


حجت الاسلام احمد حسینی تبار اظهار داشت: در زمینه بسیج تعدادی از مدیران نمایندگی در حوزه‌های مقاومت و مربیان عقیدتی سیاسی بسیج به دوره‌های متمرکز مرکز جوادالائمه(ع) مشهد مقدس به مدت 4 روز اعزام گردیدند.تعدادی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت در مرکز استان به‌صورت 2 شبانه‌روز در دوره‌های تربیت و تعالی استانی شرکت کردند. کلیه فرماندهان و رابطین نظارت پایگاه‌ها و گردان‌ها با حضور فرمانده و شورای فرماندهی حوزه‌های مقاومت در سه مرحله تربیت و تعالی ناحیه‌ای به میزان 3690 نفر ساعت در این دوره‌ها شرکت داشتند. و در پایان برای کلیه شرکت‌کنندگان توسط تربیت و آ.عس ناحیه گواهینامه صادر گردید. و در شناسنامه اقدامات اجرایی حوزه‌های مقاومت و ناحیه ثبت گردید.


این مسئول در پایان گفت: بحمدالله با اجرای کیفی برنامه‌ها به لطف خداوند متعال تربیت و آ.ع.س این ناحیه در سال 94 در بین نواحی استان کرمانشاه با کسب امتیاز 100 درصد و 13 محاسن بدون معایب به‌عنوان ناحیه برتر در زمینه عقیدتی سیاسی بسیج شناخته شد.

 


ارسال نظرات