امام جمعه شهرستان باخرز؛

مسئول منهای روحیه انقلابی یک عنصر بی ارزش و خنثی در جامعه است

امام جمعه شهرستان باخرز گفت: مسئولی که روحیه انقلابی نداشته باشد یک عنصر بی ارزش، خنثی و استحاله شده در جامعه است.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۸۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام مهدی امجدی زاده در همایش عقیدتی بصیرتی هفته عقیدتی سیاسی «سپاه و بسیج» تربت جام با اشاره به فضیلت ماه رجب و درک این ماه شریف در آستانه ورود به ماه شعبان و ماه میهمانی خدا افزود: مهمترین و با فضیلت ترین ذکر در ماه رجب ذکر استغفرالله ربي و اتوب اليه است.

وی با بیان اینکه 300 آیه و 3 سوره کامل در شأن امیرالمومنین(ع) در قرآن نازل شده است تصریح کرد: ماه رجب ماه امیرالمومنین(ع) است، کلمه رجب یعنی علی(ع) و رجب المرجب یعنی بزرگ یافته که بر فضیلت های این ماه افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: یک نقطه بسیار حیاتی در طول تاریخ در تمام لایه های نظام اسلامی از صدر تا کنون که باعث پیشرفت اسلام شده روحیه انقلابی است.

امام جمعه باخرز به فراز و فرود جهان اسلام در داشتن و نداشتن روحیه انقلابی اشاره داشت و گفت: مبعث رسول اکرم(ص) در فضایی اتقاق افتاد که یک عده از مردم روحیه انقلابی داشتند،همان مردم وقتی روحیه انقلابی شان تضعیف شد محاصره سخت اقتصادی در شبه ابی طالب بر پیامبر(ص) تحمیل شد.

حجت الاسلام امجدی زاده با بیان این که دین مبین اسلام با مبعث حضرت رسول(ص) شروع و با ولایت امیرالمومنین(ع) در غدیر خم تکمیل شد، بیان داشت: آن زمان که در بخشی از مردم تفکر انقلابی شکل گرفت پیامبر(ص) دست حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین و ولی خود بالای سر برد و مسئله غدیر خم در میان  روحیه انقلابی حادث شد.

امجدی زاده در بخش دیگر سخنانش ابرازداشت: امروز داشتن و نداشتن روحیه انقلابی در پیشرفت و پسرفت نظام اسلامی تأثیر گذار است.

وی با تبریک هفته معلم وعقیدتی سیاسی در«سپاه وبسیج» و اشاره به جایگاه رفیع این رکن اساسی در نیروهای مسلح تأکید کرد:امروزعزت واقتدار قوای مسلح در کنار فنون نظامی مانوس بودن با مسائل عقیدتی سیاسی و رعایت چهارچوب های دینی و اسلامی است.

وی اشاره کرد: لازمه لاینفک عناصر تأثیر گذار اعم از نیروهای مسلح، روحانیون، معلمان، کارگران، مربیان عقیدتی وهادیان سیاسی برای استدلال اسلامی وانقلابی داشتن روحیه انقلابی است.

این هادی سیاسی با اشاره به فرازی از سخنرانی ،مکتوبات و انتصابات اخیر رهبر معظم انقلاب یاد آور شد: مسئول منهای روحیه انقلابی یک عنصر بی ارزش ،خنثی واستهاله شده است.

 وی عنوان کرد: مسئول که روحیه انقلابی ندارد یک عنصر توخالی است، ارزش دینی ندارد چون دین در لایه انقلاب شکل گرفته است.

امام جمعه باخرز اظهار داشت: مسئول بدون روحیه انقلابی در حوزه سیاسی و دینی به لغزش و مشکل بر می خورد، چون سیاست و دیانت دو اصل مهم در کنار هم با همان تفکر انقلابی برای هر مسئولی ضروری و لازم است.

وی اذعان داشت: وقتی این روحیه انقلابی اوج گرفت و وفراگیر شد شرایط  ظهور امام زمان (عج) محقق می شود.

امجدی زاده گفت: شرط ظهور امام زمان (عج) توسعه روحیه انقلابی است.

در خور ذکر است؛ همایش عقیدتی بصیرتی با حضور امام جمعه باخرز، فرماندهان و رؤسای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح ، بسیجیان و مسئولان عقیدتی و سیاسی شعب نمایندگی ولی فقیه سپاه تربت جام در مسجد الزهرا(س) برگزار شد.

گفتنی است؛ د رابتدای این مراسم با مداحی در وصف شهدا مزار 5 شهید گمنام دفاع مقدس تربت جام عطرافشانی و گلباران شد و در انتهای همایش از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی در «سپاه وبسیج» ناحیه مقاومت  این شهرستان تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها