معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

برگزار جشن مبعث پیامبر اکرم‌(ص) در بقاع شاخص زنجان

جشن بزرگ مبعث پیامبر اکرم‌(ص) در بقاع شاخص زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۹۲۶۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برنامه‌ ریزی‌های انجام شده برای روز مبعث پیامبر اکرم‌(ص) گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته بر نامه‌های مختلفی همزمان با روز مبارک مبعث پیامبر اکرم‌(ص) اجرایی خواهد شد.

حجت‎‌الاسلام محمود محمدی با اشاره به اهمیت روز مبعث پیامبر اکرم‌(ص) در دین اسلام افزود: این عید یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است.

وی اظهار کرد: عید بزرگ مبعث، احیاگر بشریت و یادآور رهایی انسان از جاهلیت است.

محمدی با بیان اینکه طبق برنامه‌ ریزی امسال در بقاع شاخص استان برنامه مربوط در مبعث پیامبر اکرم‌(ص) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: طبق سنوات قبل بقاع شاخص استان میزبان این جشن بزرگ خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مناسبتی روز مبعث پیامبر اکرم‌(ص) در قالب سخنرانی، جشن و مداحی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشن در سطح همه شهرستان‌ها اجرایی خواهد شد.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی بیان کرد: در راستای تحقق این امر برنامه‌های مناسبتی مربوط در استان اجرایی می‌شود.

محمدی تعداد بقاع متبرکه استان را 126 مورد اعلام کرد و گفت: در همه مناسبتهای فرهنگی و مذهبی برنامه‌های مربوط در این اماکن مذهبی اجرایی می‌شود و استقبال مردم نیز از اجرای برنامه‌ها مطلوب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: بقاع متبرکه با توجه به ظرفیتی که دارند، نقش مهمی در تبیین و ترویج موضوعات دینی، فرهنگی و مذهبی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار