عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با "بسیج":

دولت باید به دلیل برداشت‌های غیر قانونی پاسخگو باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر برداشت‌های غیرقانونی موجب شود قدرت تسهیلات دهی یا ارزش پول کمتر شود دولت باید برای آن پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۶۶۹۳۳۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به دستبرد 6 هزار میلیارد تومانی دولت از بانک مرکزی اظهار داشت: برداشت از بانک مرکزی  یکی از 3 حالت است  که با فرصت به بانک داده می‌شود، از جهت سپرده گذاری از محل بلوکه شده ها و یا حساب سازی کاری که عملا تحقق نیافته بلکه فقط به جهت فرمت اجرا می تواند باشد و یا استقراض به صورت نقدینه است که در مورد یارانه‌ها این کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت برای جبران کمبود یارانه ها از شرکت گاز و و بانک ها استقراض می کند تا ماهانه یارانه پرداخت کند افزود: متاسفانه 48 هزار میلیارد تومان سالانه که تقسیم به 12 ماه می شود عملا متحقق نمی شود و چون دولت باید سر زمان یارانه بدهد که دچار مشکل می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنابراین برداشت‌ها حالت صوری و جابه‌جایی دارند که تعریف خاصی دارند و همچنین اگر تبدیل به نقدینگی شوند تعریف دیگر دارند اما اگر این عمل موجب شود قدرت تسهیلات دهی یا ارزش پول کمتر شود دولت باید برای آن پاسخگو باشد.

ندیمی خاطرنشان کرد: به هر حال اقدامات اگر با اذن قانونی باشد قابل قبول است اما اگر ناچاری های اجرایی داشته باشد تعریف دیگری دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایران کشوری است که اقتصاد آن نباید وابسته به برداشت از بانک مرکزی بوده و بانک مرکزی باید مستقل باشد اما واقعیت این است که شرایط امروز ایران به گونه ای  صد در صدی و منابع  آن متغیرند بنابراین  این اتفاقاتی است که در حوزه اجرا شاهدیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار