تولیت آستان قدس رضوی گفت: به منظور رفاه حال زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) 12 زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۹۳۵۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که به منظور دیدار با مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرده است، قبل از ظهر یکشنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی طی سخنانی با اشاره به زحمات آیت الله طبسی در بخش‌های مختلف بر ادامه این اقدامات تأکید کرد و افزود: اقدامات فرهنگی به شکل جدی دنبال می‌شود.

وی به مطالبی که مقام معظم رهبری در حکم ایشان تأکید کرده بودند اشاره کرد و افزود: ساز و کار‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که اجرای خواسته‌های مقام معظم رهبری در اولویت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های این آستان با محوریت زائران دنبال می‌شود، افزود: همه چیز فرع بر زیارت است و توسعه‌های اقتصادی و زیرساختی نیز بر اساس توجه به زائران پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه توجه به زائر از مبدأ تا مبدأ مد نظر است، گفت: بسیاری از دستگاه‌ها باید در این زمینه مساعدت داشته باشند تا شرایط زیارت آسان فراهم شود.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در مسئله زیارت باید به افرادی که زیر خط فقر هستند نیز توجه شود، عنوان کرد: باید به لحاظ مالی گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه زائران امام رضا(ع) نباید در چادرهای مسافرتی اقامت داشته باشند، گفت: باید به دنبال ساخت زائرسراهای ارزان قیمت باشیم تا از این طریق مشکل زائران مرتفع شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: به منظور رفع این مشکل هشت زائر سرای ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و ۴ زائرسرا بین راهی ساخته می‌شود.

وی همچنین توجه به فقرا و نیازمندان جزو سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: دستگاه‌هایی در کشور هستند که متولی کمک به فقرا و نیازمدان هستند اما این دستگاه‌ها نقش التیامی برای آلام دارند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: رفع فقر به شکل اساسی نیازمند همکاری نهادهای دولتی است زیرا این نهادها باید ساز و کارهای اقتصادی را به گونه‌ای فراهم کند که فقر از میان برود.

وی ادامه داد: در این رابطه آستان قدس رضوی کمک به فقرا و مستمندان مشهد و سپس استان‌های همجوار را دنبال می‌کند.

ارسال نظرات