یک تولید کننده امور دامی گفت: کاهش تورم ناشی از رکود اقتصادی است، ارزش مالی در کشورمان صفر شده است؛ دولت حقوق کارگران و کارمندان را با تورم مقایسه می‎کند یا با رکود؟! کالاهای اساسی بیش از 20 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۲۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

درویشعلی حافظی تولید کننده تخم و گوشت بلدرچین در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،با اشاره به بی توجهی دولت به موضوع حمایت از تولیدکنندگان اظهار داشت: دولت نگاهی به تولیدکنندگان داخلی ندارد و تولیدکنندگان از هیچگونه حمایت مالی و پشتوانه‎ای در دولت تدبیر و امید برخوردار نبوده اند؛ سازمان های دولتی با بهانه‎هایی همچون مشکلات مالی، نبود سرمایه و کاهش درآمد ناشی از فروش نفت حمایت از تولید کنندگان را از یاد برده است و تولیدکنندگان با موانع اقتصادی دست و پنجه نرم می‎کنند.

وی با بیان اینکه کاهش تورم ناشی از رکود اقتصادی است افزود: دولت حقوق کارگران و کارمندان را با نرخ تورم محاسبه می کند و این در حالی است که رکود بر بازارهای تولیدی حاکم است. آیا این انصاف است که حقوق کارگران زحمت کش با نرخ تورم محاسبه شود؟!

حافظی بیان داشت: رکود اقتصادی موجب شده است تا بسیاری از کارخانجات، واحدهای مسکن و بازار فروش تولید کنندگان از بین برود این در حالی است که کارگران اخراج شده از کارخانجات به جمع کمیته امداد پیوسته و حدود 20 قسط شان به تعویق افتاده است و چه بسیارند افرادی که از تهیه نان شب برای خانواده باز مانده اند.

وی گفت: رکود، تولید داخلی را فلج کرده است، سود تسهیلات بالا رفته است بسیاری از بانکهای دولتی و غیر دولتی نرخ سود بانکی بالای30 درصد می‎گیرند.

وی در خاتمه افزود: بسیاری از تولید کنندگان توان باز پرداخت سود تسهیلات بانکی  را نداشته اند آنچه ضروری است هر دولتی باید بتواند کاهش سود تسهیلات را برای تولیدکنندگان مهیا و  بازار فروش برای تولیدکنندگان را فراهم سازد.

ارسال نظرات