پایه‌های اصلی سپاه و بسیج براساس اعتقادات و معنویت است

امام جمعه خمین گفت: پایه‌های اصلی سپاه و بسیج براساس اعتقادات و معنویت است که باید حفظ و حراست شود و یکی از این راهکارها چنگ‌زدن به اندیشه‌های مناسب به‌ ویژه اندیشه‌های شهید مطهری است.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۷۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسینی در جمع پاسداران و مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی سپاه ناحیه خمین با اشاره به ویژگی‌های شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری عالم به زمان و جریان شناس بود، این شهید عالم توطئه‌ها و جریان‌های انحرافی را کشف و شناسایی می‌کرد.

وی افزود: شهید مطهری بزرگ مردی است که در دوران خفقان و فشار توانست با مجاهدت‌های علمی و فرهنگی به ترویج دین پرداخته و آثار و تالیفات با ارزشی برای مردم به جا گذاشته است.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به بحث اعتقاد و عقیده بیان کرد: آن چه سپاه را به عنوان یک نیروی ممتاز معرفی کرده اعتقاد و عقیده این نهاد انقلابی است که قبل از آنکه یک نهاد نظامی باشند این عقیده است که آنها را نظامی گری کرده، اعتقادات این نهاد انقلابی بسیار حائز اهمیت بوده و خود نسبت به آن نیز معتقد هستند.

امام جمعه خمین تصریح کرد: این اعتقاد و عقیده نیروهای سپاه است که آنها را در مقابل دشمن پیروز می کند که نمونه عینی آن در جنگ تحمیلی مشاهده شد، در هشت سال دفاع مقدس سپاه و نیروهای بسیج خوب درخشیدند.

حسینی در ادامه به تقویت اعتقادت تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا اعتقادات و پایه های اعتقادی شیعیان از جمله توحید، نبوت، امامت، معاد و مسائل دیگر را قوی تر کنیم.

امام جمعه شهرستان خمین خاطر نشان کرد: بایستی مثل امام خمینی( ره) که با رفتار و اعتقادات خود بر تن دشمن لرزه می انداخت عمل کرده و در مقابل دشمنان بایستیم، امام راحل هرگز از مسیر اسلام و انقلاب جدای نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه پایه‌های اصلی سپاه و بسیج براساس اعتقادات و معنویت است و برای اینکه این اعتقادات و معنویت دچار زنگ‌زدگی نشود باید حفظ و حراست شود که یکی از راه‌های حفظ و حراست چنگ‌زدن به اندیشه‌های مناسب به‌ ویژه اندیشه‌های شهید مطهری است.

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: شهید مطهری عالمی بود که آنچه را یاد گرفته بود عمل می‌کرد و به دیگران نیز می‌آموخت در حقیقت او عالم، عامل و یک معلم دلسوز بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار