با حضور مسئولان از 140 فرهنگی نمونه و بازنشسته شهرستان کهگیلویه تجلیل شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۸۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

همایش تکریم مقام معلم ظهر امروز با حضور فرهنگیان و اعضای شورای اداری شهرستان در حسینیه ثارالله دهدشت برگزار شد.

اردشیر یاری در این آیین نقش هدایتگری معلم را مهم دانست و اظهار داشت: زمانی جامعه ما توسعه‌یافته پویا خواهد شد که جشن بزرگداشت معلم را نهادهای غیر از آموزش و پرورش برگزار کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معلم باید ابزار هدایتگری را در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به وظایف اساسی معلمان، نقش فرهنگی و آموزش و پرورشی را از مهمترین وظایف عنوان و با بیان اینکه فرهنگ تعاریف گوناگونی دارد، از نفی آداب و رسوم، ارایه طرح نو، اصلاح فرهنگ و حفظ فرهنگ به دیدگاه‌های در این باره نام برد و گفت: اگر در آموزش و پرورش در فکر حفظ فرهنگ و وضع موجود باشیم، قطعا آموزش و پرورش پویا نخواهیم داشت.

یاری، تعهد و نقدپذیری را از ویژگی‌های معلم خوب دانست و گفت: شهید مطهری یک معلم کامل و انسان انقلابی و از طراحان نقشه بزرگ انقلاب بود.

وی با بیان اینکه استاد شهید مطهری تنها کسی است که آثارش ماندگار و جاودان است، تصریح کرد: اگر پیرو این استاد باشیم، باعث پیشرفت امور می‌شویم.

این مسئول با اشاره به مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش با بیان اینکه 98/6 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق می‌شود، گفت: 1/4 بودجه در سایر فصول هزینه می‌شود.

یاری تصریح کرد: با تدابیر لازم حق‌الزحمه 6 ماهه فرهنگیان استان در حال جمع‌آوری است و پس از طی مراحل پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مراسم از 22 معلم نمونه شهرستانی و استانی، 58 بازنشسته سال 94 و 60 فرهنگی بسیجی فعال تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات