در همایش کوهنوردی سپاه کمیجان مطرح شد

شهید مطهری مصداق واقعی مدیریت جهادی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان بر لزوم تبیین اندیشه‌های شهید مطهری برای نسل جدید تاکید کرد و گفت: شهید مطهری مصداق مدیریت جهادی بود.
کد خبر: ۸۶۶۹۴۹۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، به مناسبت هفته عقیدتی_سیاسی با همکاری آموزش و پرورش کمیجان و سپاه این شهرستان همایش کوهنوردی برگزار شد که شرکت کنندگان در این همایش به قله وفس این شهرستان صعود کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان در آستان امامزاده حسین(ع)، وفس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم اظهار داشت: مطهری متفکر و اسلام شناسی بود که خدمات زیادی برای جامعه اسلامی ما و جهان به جا گذاشت و یکی از حوزه‌های توانمندی و کارنامه او پاسخ به شبهات فکری و عقیدتی بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری شک اولیه را مقدس می‌دانست و شک را معبر ورود به یقین و تعمیق اعتقادات می‌شناخت ، گفت: استاد شهید مطهری با این حال نمی‌گذاشت شک عبوری و آگاهی‌بخش و هشداردهنده در میان افکار جوانان جا خوش کند و موقعیت خود را تثبیت کند و همواره برای مردم و جوانان حق پرسشگری قائل بود.

حجت الاسلام ابوالفضل رجبی با اشاره به اینکه مطهری با شجاعت ورود می‌کرد و شبهات را پاسخ می‌دادو هیچ نگرانی و ترس از این بابت در وجودش نبود و رفتار تنزه طلبی و عافیت طلبی نداشت ، افزود : در واقع ایشان برای خود «قداست ویترینی» قائل نبود و هزینه‌های این رفتار را هم می‌داد ولی این هزینه‌ها هرگز در مقابل دستاوردهای روشنگری‌های آگاهی بخش او قابل اعتنا نبود.

وی افزود: امروز سیل شبهات در اصل دین، انکار خدا، نفی مقدسات، اصالت لذت، بازسازی و تطهیر رژیم منحوس پهلوی و نفی ارکان جمهوری اسلامی از جمله ولایت فقیه، توسط هزاران شبکه‌ ماهواره‌ای و دریای بی‌کران فضای مجازی در اختیار نسل جوان قرار گرفته است که باید به این شبهات را پاسخ داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان تصریح کرد: از منظر شهید مطهری، جوانی یعنی پرسشگری یعنی میل به تغییر، یعنی شک کردن در هر چیزی که در دوره‌ کودکی بر او گذشته است زیرا جوان می‌خواهد طور دیگری ببیند، نمی‌خواهد کورکورانه راه پدران را برود و قرآن نیز بر این نکته اشاره دارد و با همین نگرش بود که انقلاب اسلامی پدید آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات