حجت الاسلام والمسلمین علیرضایی بیان داشت:

ببصیرت ؛عامل جاودانگی آثار شهید مطهری

مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه سپاه بافت،در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته عقیدتی برگزارشد در خصوص تلفیق هفته عقیدتی در سپاه با روز معلم اظهار داشت: عقیده و علم آموزی و همچنین عقل و اندیشه هر دو از یک منشا نشات گرفته اند که تلاقی این دو مناسبت ،فرصت خوبی برای انتقال گفتمان حضرت امام(ره) ،که زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) بود به نسل چهارم انقلاب می باشد.
کد خبر: ۸۶۶۹۵۱۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵



به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان: حجت الاسلام حسن علیرضایی  مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بافت در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته عقیدتی برگزارشد در خصوص تلفیق هفته عقیدتی در سپاه پاسداران با روز معلم اظهار داشت: عقیده و علم آموزی و همچنین عقل و اندیشه هر دو از یک منشا نشات گرفته اند که تلاقی این دو مناسبت ،فرصت خوبی برای انتقال گفتمان حضرت امام(ره) ،که زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) بود به نسل چهارم انقلاب می باشد.
حجت الاسلام علیرضایی با اشاره به به اهداف نهاد عقیدتی در سپاه بیان داشت:  پاسداری از نخبه ها و شخصیتهای که در عرصه انقلاب زحمت کشیده اند و همچنین انجام برنامه های معنویت افزایی و بصرت افزایی برای کسانی که از اهداف انقلاب دور شدند از جمله اهدافی است که این نهاد دنبال می کند.
 
وی مخاطب برنامه های عقیدتی سپاه را دو گروه عام و خاص دانست و افزود: مخاطب ما به صورت خاص کارکنان سازمان و به صورت عام تمام بسیجیان  را شامل می شود  که در چهار محور اخلاقی، سیاسی،بصیرت افزایی و اعتقادی برنامه ریزی داریم.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بافت با بیان اهم اهداف برنامه های سیاسی این نهاد تصریح کرد: خط قرمز ما ولایت فقیه می باشد که اوامر ایشان برای ما حجت است و با برنامه های هر ارگان یا جناحی که با گفتمان ولی امر مسلمین مغایر نباشد همراهی می کنیم و هر جا مغایرتی باشد نهی ما نه از باب تخریب بلکه جهت یاداوری گفتمان اصلی حضرت امام(ره) می باشد.
وی بیداری را عنصر اصلی تازگی و زنده بود آثار شهید مطهری دانست و خاطر نشان کرد: شهید مطهری مطالعه و اشراف کامل بر مسائل داشت به همین دلیل عنصر بیداری و بصیرت موجب تازگی و همیشگی بدون آثار وی شده است.
علیرضایی در رابطه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یادآور شد: برخی فکر می کنند امر و نهی کردن در جامعه متولیان خاص خود را دارد در حالیکه این یک واجب الهی و وظیفه همگانی می باشد تنهای بخشی از ان در انحصار متولیان خاص می باشد و سایر سطوح آن وظیفه تک تک افراد جامعه می باشد.
وی برخورد سلبی و ایجابی در امر به معروف و نهی از منکر را مکمل هم دانست و گفت: خداوند پیامبر(ص) را مبشر و نذیر معرفی می کند ،  یعنی  در برخی موارد برخورد ایجابی و گاهی هم رویکرد سلبی کارساز است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بافت ادامه داد: حتی در قانون کشورهایی که مدعی آزادی هستند نیز برخوردهای سلبی وجود دارد چراکه انسان گاهی اوقات به تلنگر نیاز دارد. اما برخورد باید به گونه ای صورت بگیرد که کرامت انسانی تحت الشعاع قرار نگیرد چرا که اهداف انقلاب به گفته حضرت امام(ره) حفظ کرامت انسانی بود،البته این حفظ کرامت باید به ارزش حفظ کرامت  همه انسانها باشد نه فقط افرادی خاص.
 
وی  شهید صیاد شیرازی و شهید محلاتی را از جمله الگوهای موثر عقیدتی معرفی کرد و بیان داشت: شهید صیاد شیرازی دو خصلت مهم داشتند یکی حضم کامل در ولایت بودند و دیگری معنویت عجیب ایشان بود که هیچگاه معنویت را فدای کارهای نظامی نمی کرد.
علیرضایی ادامه داد: شهید محلاتی از نظر گفتار، رفتار و شیوه برخورد نماینده تمام عیار حضرت امام(ره) بودند.
 
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بافت در پایان اهم برنامه های هفته عقیدتی این نهاد را تشریح کرد:
تجدید میثاق با شهدای گمنامی که با دفن شدن در گوشه ای خلوت از شهر گمنام تر شدند
حضور ساماندهی شده بسیجیان در نماز جمعه
دیدار با نماینده ولی فقیه، امام جمعه  محترم شهر
دیدار با خانواده شهدا، بلاخص شهدای روحانی شهر
استفاده از گفتار رفتار شهید مطهری جهت  بصیرت افزایی هر چه بیشتر در حلقه های صالحین
تجلیل از معلمین به مناسبت روز معلم و …

ارسال نظرات