معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

انتقال فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین هداف برگزاری یادواره‌شهدا

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها است تصریح کرد:یادواره شهدای روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد در دهدشت برگزار می‌شود
کد خبر: ۸۶۶۹۵۵۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
فتاح محمدی عصر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کهگیلویه که درسالن فرمانداری دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم در کشور بحث فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حفاظت، پاسداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه همگانی‌ است تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید در این امر مهم مشارکت و در پاسداشت، تکریم و تجلیل این مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها بتوانند نقش فعال ایفا کنند.

محمدی به تحول بزرگ فرهنگی که امسال در استان انجام می‌شود اشاره کرد و افزود: اجلاسیه سرداران شهید و شهدای استان در آبان ماه به مدت 4 روز در مرکز استان با حضور یکی از روسای قوای سه‌گانه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‎‌ها فرماندار به عنوان رئیس و بنیاد شهید دبیر جلسه است افزود: به تبع آن کمیته شهرستان‌ها و اقشار وظیفه دارد که در شهرها فضاسازی محیطی و حتی در مسیرهای تردد بین شهرستانی فضای استان را به سمتی هدایت کند که بتوانیم فرهنگ شهادت و ایثارگری را احیا کنیم.

محمدی به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و گفت: این یادواره در 30 اردیبهشت در شهر دهدشت برگزار می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پاسداشت و تکریم این ایثارگری‌ها، مسئولان و مردم باید نقش ایفا کنند.

وی با بیان این‌که اقدامات خوبی در این راستا در استان انجام شده است،برگزاری اجلاسیه 4 روزه هزار  845 شهید این استان را از مهمترین برنامه‌ها عنوان و تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت اجرای باشکوه این مراسم انجام شده و آبان‌ماه با حضور یکی از سران سه قوه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به صورت متمرکز کنگره سردارن شهید در یاسوج تمثال یک هزار و هشتصدو چهل و پنج شهید استان را با کیفیت بالا طراحی می‌کند افزود: شهرداری یاسوج بخشی از این کار را انجام و مابقی آنها باید توسط شهرداری‌های دهدشت و گچساران انجام شود.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید تلاش کنیم که برگزاری یادواره‌ها کیفیت، اثربخشی و ماندگاری خوبی داشته باشد افزود: لازم است که مستند این یادواره‌ها ساخته و در چندین نوبت در صدا و سیما پخش تا فضای استان آماده شود.

محمدی با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌ها است تصریح کرد: شهید با آن عمل مجاهدانه خود و با تقدیم مطلوب‌ترین سرمایه خویش یعنی جانش بالاترین معامله را با خداوند انجام داده و به اهداف بلند خویش دست پیدا کرده و ما برای مصونیت‌سازی و توانمندی خودمان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات لازم است که این یادواره‌ها را با کیفیت بالا برگزار کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار