اولین همایش علمی تخصصی کاشت زعفران در گرمی برگزار شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اولین همایش تخصصی کاشت زعفران در محل دانشگاه پیام نور گرمی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۶۰۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، دکتر محمود مختاری، عضو هیئت علمی و عضو انجمن زعفران ایران در این همایش طی سخنانی با اشاره به اقلیم و آب و هوای مناسب استان اردبیل برای کاشت محصول زعفران گفت: استان اردبیل به‌ویژه شهرستان گرمی با توجه به دارا بودن اقلیم و آب و هوای مناسب مستعد کاشت و توسعه محصول زعفران است و در سال‌های آینده می‌تواند با استفاده از روش‌های جدید به یکی از قطب های این محصول در کشور تبدیل شود.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی مراحل دقیق کاشت، داشت و برداشت این محصول در آینده‌ای نزدیک در استان اردبیل خبر داد و افزود: در این دوره‌های آموزشی روش‌های جدید کاشت داشت و برداشت محصول زعفران به‌صورت دقیق و دانش روز به کارشناسان کشاورزی استان آموزش داده می‌شود.

فرماندار گرمی هم در این همایش از تهیه طرح اطلس مطالعاتی الگوهای برتر کشت و کم مصرف در آب هم‌چون محصول زعفران با همکاری جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح بزودی جهت اجرا در اختیار کشاورزان عزیز قرار خواهد گرفت.

رحیمی‌زاد از اختصاص 13 میلیارد تومان تسهیلات با سود صفر درصد از محل صندوق توسعه ملی برای طرح کاشت زعفران به‌صورت شرکت‌های تعاونی در این شهرستان خبر داد و افزود: در این طرح 300 سرپرست خانواده در بیش از 60 روستای شهرستان گرمی از مزایای این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

در حال حاضر از مجموع 120 هزار هکتار اراضی شهرستان گرمی، 12 هکتار آن به محصول زعفران اختصاص داده شده و این آمار با اشاره به استقبال خوب کشاورزان در این شهرستان روز به روز در حال گسترش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار