فرماندار گرمی خبر داد

پیش بینی برداشت 10 هزار تن جو در گرمی

فرماندار گرمی از پیش بینی برداشت 10 هزار تن محصول جو کشاورزان در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۹۶۰۶
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، فرماندار گرمی در جلسه کمیته هماهنگی خرید گندم و جو کشاورزان بر تسهیل خرید جو و گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید تاکید کرد و گفت: کشاورز یک سال چشم خود را برای برداشت حاصل دست‌رنج خود دوخته است تا با تحویل آن به مراکز خرید و دریافت وجه آن چرخه اقتصادی خود و خانواده خود را بچرخاند، نباید ریالی هزینه زائد بر کشاورزان تحمیل شود.

فرماندار گرمی بر همکاری همه ادارات در تامین انبار و امکانات خرید آسان محصولات کشاورزان تاکید کرد و گفت: پیش بینی برداشت محصول جو کشاورزان شهرستان گرمی 10 هزار تن و ظرفیت و امکانات انباری در گرمی 3 هزار تن است که ضروری دارد تمهیدات لازم جهت حمل بموقع محصولات خریداری شده در نظر گرفته شود.

نوبخت مدیر کل غله استان اردبیل هم گفت: خرید محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان فقط از طریق سامانه و با معرفی از جهادکشاورزی انجام می‌گیرد و کشاورزان باید کد ملی و شماره حساب بنام خود را در موقع تحویل گندم و جو مازاد بر نیاز خود در مراکز خرید تحویل دهند.

نوبخت با بیان اینکه طبق دستورالعمل ، بانک های عامل حق کسر از حساب کشاورزان بابت بدهی معوق را ندارند.

اشجع مدیر پشتیبانی امور دام استان نیز از ورود محصولات کشاورزان به بازار بورس خبر داد و افزود: محصولات خرید تضمینی کشاورزان جهت فروش از طریق بورس عرضه می‌شود.

سیفی‌فر معاون تعاون روستائی استان نیز با اشاره به مشکلات خرید محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان خواستار افزایش سطح خرید توسط مباشرین شد.




ارسال نظرات