دیوار مهربانی با آنکه درصدد ایجاد فرهنگی جدید جهت یاری به هم نوعان و مهرورزی به آنها محسوب می شود اما گه گاهی با نامهربانی ها مواجه می شود.
کد خبر: ۸۶۶۹۶۲۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، با توجه به پیشرفت روز افزون امکانات ارتباطی و رسانه ای در کشور، با ایجاد اولین دیوار نامهربانی در یکی از استان های کشور، دیگر استانها و شهرستان با الگوگیری از آنها بر آن شدند که نسبت به گسترش و ترویج این فرهنگ اقدام کنند.

فرهنگی که نشان از دستگیری نیازمندان و مهرورزی به مستضعفین جامعه را دارد تا بدون آنکه واسطه ای باشد، کمک های خیرین و شهروندان انسان دوست به دست نیازمندان واقعی برسد.

هر چند که اصل و پایه و اساس این حرکت فرهنگی قابل تقدیر و ستودنی است اما همیشه فرهنگ سازی ها بدون کم و کاست نبوده و با مشکلاتی پیش رو است.

در وهله اول که اینکه پیش بینی و تدارکات لازم برای تحقق کمک های مردمی دیوار مهربانی در برابر تغییرات جوّی و آب و هوایی و در فصل های مختلف سال در نظر گرفته نشده است. به گونه ای که در شهرستانی همچون نمین که ممکن است چهار فصل سال را در یک روز سپری کند مطمئناً دیوار مهربانی همان طرحی که برای فرهنگ سازی در جامعه در نظر گرفته شده است، نخواهد بود.

همان گونه ای که در تصویر زیر نیز مشاهده می شود در یک روز معمولی و آفتابی که تنها همراه با وزش باد بوده است تمامی کمک های مردمی که بر دیوار مهربانی قرار داده شده بوده است، بر روی زمین افتاده و ضمن خاکی شدن دیگر قابل استفاده برای هیچ نیازمندی نیست.

هر چند با چشم پوشی از چنین مشکلاتی، در سال گذشته برخی از همسایه ها از دیوار نامهربانی در نمین گلایه مند بوده و با عنوان اینکه به هنگام غروب آفتاب و شبانه به محل تجمع معتادین تبدیل می شود نسبت به تخریب دیوار مهربانی و کندن جای لباسی ها اقدام کرده بودند.

در حالت کلی ضمن اینکه دیوار مهربانی پیام های شفاف و مستقیمی در راستای فرهنگ سازی و کمک به هم نوعان را معرض نمایش می گذارد و اما از سوی دیگر می توان گفت که از این گونه طرح ها استفاده ابزاری برای تبلیغات و معرفی برخی نهادها، سایت های شخصی و مردمی و انجمن های مردمی می شود.

ارسال نظرات