به همت انجمن علمی مهندسی معماری، همایش روز معمار در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۶۴۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش ضمن تبریک روز معمار، گفت: معماری از قدیمی ترین علوم است و هنر معماری نشان دهنده گذشته سرزمین ها می باشد.

وی با بیان اینکه معماری بخشی از هویت انسان است، افزود: در سالیان گذشته هر شهر و روستایی دارای معماری خاصی بود و این خاص بودن آن شهر یا روستا را با دیگر شهرها و روستاها متمایز می کرد.

صادقی با بیان اینکه دین، جغرافیا و معماری شهر و روستاها بخشی از هویت آنهاست، تصریح کرد: انسان باید در عمل و واقعیت برای میهنش جانفشانی کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم و در هر شرایطی به شغل و آینده خود از دریچه اسکناس نگاه نکنیم، خاطرنشان کرد: باید عاشقانه کار کنیم و هویت اصیل ایرانی بودن خود را حفظ کنیم.

وی اظهارامیدواری کرد: برای رسیدن به عدالت، آزادی، پیشرفت و توسعه میهن اسلامیمان از جانمان نیز بگذریم.

دکتر بهروز میرزایی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه نیز با تاکید بر الگوگیری دانشجویان از معماران بزرگ کشور، گفت: امید می رود مهندسان معماری با الگوگیری بزرگان معماری بتوانند از توانمندی های آنان استفاده کرده و بتوانند از نظر زیبایی و طراحی معماری، اثری ماندگار از خود به جا بگذارند.

وی افزود: انتظار می رود در طراحی و احداث شهرک های جدیدالاحداث از ظرفیت و پتانسیل های معماران استفاده شود.

در ادامه اعضای هیات علمی گروه معماری به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص معماری پرداختند و در پایان از دانشجویان نمونه استعداد درخشان این گروه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات