سلیمانی در گفتگو با «بسیج»:

غارت 2 میلیارد دلاری نقض برجام است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: این 2میلیارد دلار هم جز سرمایه‌های ایران بوده که امریکا آن را مصادره کرده و نوعی دزدی و راهزنی اتفاق افتاده چراکه بدون هیچ‌گونه پشتوانه قانونی و سند قانونی به کشوری با زورگویی این اقدام را انجام می‌دهد و نقض برجام تلقی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۹۷۵۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص غارت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران توسط دادگاه عالی آمریکا اظهار داشت: یکی از تعهدات اصلی و محوری‌ترین تعهدی که غرب و امریکا در برجام دادند این بود که پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شود.

سلیمانی در ادامه گفت:  این 2 میلیارد دلار هم جز سرمایه‌های ایران بوده که در امریکا بلوکه‌شده، به‌جای اینکه آزاد شود، آمریکا آن را مصادره کرد و نوعی دزدی و راهزنی اتفاق افتاده چراکه بدون هیچ‌گونه پشتوانه و سند قانونی با زورگویی این اقدام را انجام داد و نقض برجام تلقی می‌شود.

وی افزود: اکنون نیز دست دولت از اقدامی که بخواهد در مقابل امریکا انجام دهد خالی است؛ یعنی در چارچوب برجام باید اقدامات خود را ادامه دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به نامه ظریف به دبیرکل سازمان ملل، خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکا این مطالبه را رد کرده، اما دولتمردان کشورمان باید یکپارچه دنبال این موضوع باشند و پیگیری کنند تا به نتیجه برسند و این پول به بیت‌المال برگردد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار