خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه سبک زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای جامعه است، گفت: توجه به زندگی ائمه اطهار (ع) و عمل به دستورات آن بزرگواران نه‌تنها باعث صفای روح و جان فرد می‌شود بلکه سرزندگی جامعه را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۶۶۹۸۰۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت السلام و المسلمین مهدی گرجی گفت: انسان موجودی است اجتماعی که برای ادامه حیات خود، بدون شک نیاز به راه و روشی برای زندگی دارد و سبک زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای مردم است.
وی افزود: ائمه اطهار (ع) با آموختن روش صحیح زندگی از خداوند متعال که مالک حقیقی انسان است، معلمان خوبی برای بشر بوده و هستند.
استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام موسی کاظم (ع) تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) نسبت به زن و فرزندان خود و زیردستان بسیار باعاطفه و مهربان بودند.
حجت‌الاسلام و المسلمین گرجی تصریح کرد: حضرت امام موسی کاظم (ع) همیشه در اندیشه فقرا و بیچارگان بودند و پنهان و آشکار به آن‌ها کمک می‌کردند.
وی اظهار کرد: به خاطر زهد و تقوای والای آن حضرت ایشان به عبد صالح و به خاطر حلم و بردباری و صبر بر خشم به کاظم (فروبرنده خشم) شهرت داشتند.
وی با بیان اینکه حضرت از علم، مکارم اخلاق و سخاوت و بخشندگی برخوردار بودند، افزود: ایشان شب‌ها به‌طور ناشناس به مستمندان کمک می‌کردند.
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع) به‌قدری در عبادت و زهد والا بودند که مردم علاوه بر قبول امامت باطنی ایشان، علاقه داشتند که وی زمامدار حکومت نیز باشند.
حجت السلام والمسلمین گرجی با اشاره به اینکه حضرت امام موسی کاظم (علیه‌السلام) عابدترین، زاهدترین، فقیه‌ترین، سخی‌ترین و کریم‌ترین مردم زمان خود بودند، بیان کرد: زمانی که دوسوم از شب می‌گذشت نمازهای نافله را به‌جا می‌آوردند و تا سپیده صبح به خواندن نماز مشغول بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها