کد خبر: ۸۶۶۹۸۴۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

زریر حجتی / استاندار سکوت را شکست و از آمارهای غیرشفاف مدیران عصبانی شد. آمار بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به 17/8 درصد در سال 94 رسیده است.نرخ بیکاری2/9 نسبت به سال 93 افزایش یافته است.میانگین آمار بیکاری در استانها 11 در صد بوده ولی در در سال 94 استان ما نسبت به کل کشور 6/7 نرخ بالاتری دارد که با این اوصاف استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه 31 را در بین کل استانها کسب کرده است و این یعنی فاجعه در آمار بیکاری.  شاید رویکرد سیاسی مدیران و ضعف در برنامه ریزی مهمترین عامل این موضوع باشد.
وزارت کشور طی نامه ای رسمی از استاندار توضیح و دلیل خواسته است و بر این اساس ممکن است بزودی شاهد تغییرات مدیریتی توسط استاندار هم باشیم. گر چه در خلال این آمار ضعف نمایندگان هم به خوبی هویدا می شود و از شعار مضحک قیاس با مردان تاریخ ساز نیز نقاب کنار زده می شود.
دلایل تعطیلی بیش از 60 درصدی کاخانجات در شهرک بلکو ، افزایش آمار معتادان به 8 هزار ، همچنین افزایش تصاعدی طلاق ، آمار فاجعه آمیز بیکاری شایسته بود از زبان نماینده ای توانمند در صحن علنی مجلس فریاد زده می شد تا مسئولان به مناطق توسعه نیافته نیز توجه نمایند ولی ....
رئیس جمهور چگونه به خود اجازه می دهد که حقوق دولتمردان افزایش یابد و میلیاردها تومان صرف امور داخلی هیات دولت نماید اما هزاران هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد گرسنه سر بر بالین نهند و یا دچار انواع آسیب ها و انحرافات ناشی از فقر و بیکاری در این خطه باشند؟!
دلایل تنزل رتبه استان را باید در تفاوت کار شخصی برای افراد با کار زیر ساختی جستجو کرد. مدیران یا نمایندگانی که برای خوشایند چند فرد و چند رای ، امور زیر ساختی را وانهادند و وقت خود را که وقت مردم محروم است صرف زد و بند با این و آن کردند حالا باید پاسخگوی شعارهای توخالی باشند و اینکه با نمایندگان و مدیران انقلابی و متعهد به نظام و مردم چقدر تفاوت دارند.
تا زمانی که نگاه مدیران و نمایندگان تغییر نکند و  کار شخصی و تعاملات نامطلوب سیاسی بر امور زیر ساختی برتری داشته باشند در این باتلاق بیشتر فرو خواهیم رفت.
راهبرد رفع بیکاری ، توسعه امور زیر ساختی و در نتیجه بستر سازی برای ایجاد اشتغال است ولی تا زمانی که پاشنه آشیل بر قوم گرایی و سیاسی کاری باشد نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

ارسال نظرات