با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

برگزاری یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری در زنجان

همزمان با هفته معلم یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۶۶۹۸۶۹
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همزمان با هفته معلم یادواره شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی رضا سلیمانی ابهری و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در زنجان در حال برگزاری است.

گفتنی است، این یادواره با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی نور واقع در پشت مجموعه پارک ملت ایران زنجان در حال برگزار است.

*زندگینامه شهید سلیمانی

گفتنی است، شهید رضا سلیمانی در تاریخ 28 شهریور ماه سال 1347 در شهر ابهر در خانواده ای مذهبی و فرهنگی بدنیا آمد.

در ایام تحصیل چندین بار بعنوان شاگرد اول و ممتاز از مدرسه و معلمین خود جایزه دریافت کرد و چون از نعمت صوت خوش برخوردار بود ضمن آموزش تجوید و قواعد قرائت و نیز احکام و اصول عقاید و حدیث، در جلسات مذهبی، محافل مختلف قرآنی شرکت کرده و چندین بار در مسابقات استانی مقام ممتازی را کسب کرد.

او اهل مطالعه بود و با عضویت در مرکز مطالعات علوم اسلامی، در سیر مطالعاتی ارائه شده توسط آن مرکز شرکت کرد، نماز و روزه، دعاهای کمیل و توسل او ترک نمی شد، شجاع،درسخوان،مهربان، دلسوز و خوش خلق بود.

در سال 1362 اولین بار در سن 15 سالگی در جبهه جنگ شرکت کرد که در هنگام شناسایی در منطقه پیرانشهر و پنج وین عراق مجبور به سه روز پیاده روی بدون آذوقه می شوند و به همین دلیل دچار ضعف شدید و متحمل سختی های فراوانی می شود.

وی بعد از گذراندن دوران طولانی نقاهت به اصرار خانواده فعالیتهای خود را در زمینه های فرهنگی و هنری از جمله فعال کردن انجمن اسلامی دبیرستان و اجرای تئاتر و سرود و مطالعات آثار شهید مطهری متمرکز می کند و با فعالیت در پایگاه بسیج به گشت شبانه، آموزش قرآن، راه اندازی حلقه های معرفتی و برپایی مر اسم دعای کمیل و توسل در مسجد باب الحوائج ابهر اهتمام ورزیده و با بهره گیری از اساتید به تقویت مبانی اعتقادی و عرفانی پرداخت و وقتی که خود را آماده شرکت در کنکور و امتحانات سال چهارم دبیرستان می کرد،احساس تکلیف کرد که باید بفرمان امام در جبهه حضور یابد و به همراه برادرش به جبهه اعزام و بالاخره به آرزوی نهایی خود نائل و در 12 اردیبهشت ماه سال1365 در جبهه فاو ودر ادامه عملیات والفجر 8 به فیض شهادت نائل آمد.

پدر ایشان بعد از شهادت فرزند، منزل خود را تبدیل به حسینیه شهید رضا سلیمانی کرد،از این شهید گرانقدر ده ها مناجات عارفانه که بيانگر روح تشنه شهادت و شوق وصال به محبوبش است به یادگار مانده است، همچنین خاطراتی تاثیر گذار از اخلاق، سیره و منش شهید جمع آوری شده که می تواند برای دانش آموزان امروز الگویی دست یافتنی را ترسیم کند.

ارسال نظرات