اهدای خون فرماندهان و کارکنان تیپ 71 روح‌الله

جمعی از فرماندهان و کارکنان تیپ 71 روح‌الله همزمان با هفته سلامت خون خود را به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس به نیازمندان اهدا کردند.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۱۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، جمعی از کارکنان تیپ مردم پایه 71 روح‌الله اقدام به اهداء خون کردند.

فرمانده تیپ مردم پایه 71 روح الله با اعلام این خبر اظهار داشت: اهداء خون از نظر اسلام یکی از بهترین ایثارگری‌هاست چرا که خداوند در قرآن فرموده هرکس یک انسان را حیات بخشد مانند این است که همه بشریت را حیات بخشیده است.

وی افزود: امروز اهداء خون به نیازمندان یکی از مصادیق فرهنگ بخش و یاری رسانی است از سوی دیگر اهداء خون فواید مثمرثمری را برای فرد اهداءکننده دارد از جمله دلایل تاثیر اهداء خون بر سلامتی فرد اهداکننده آن است که با هر بار اهداء خون سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت‌های خون یاگلبول های قرمز خون بررسی می‌شود.

علیرضا داودآبادی با اشاره به اهداف این امر خداپسندانه گفت: بالا بردن روحیه ایثار و از خود گذشتگی، کمک به همنوع، فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ اهداء خون در جامعه و کمک به بیماران نیازمند خون را از اهداف اهدای خون توسط کارکنان برشمرد.

وی افزود: برای سلامتی افراد جامعه خون خود را می‌بخشیم که این عین جوانمردی و فتوت است، باید سعی کنیم در تمامی ابعاد جامعه به گسترش این صفات حسنه بپردازیم و آن را در بین نسل‌ها ترویج دهیم.

فرمانده تیپ مردم پایه 71 روح الله تصریح کرد: نیاز به خون همیشگی است و از مردم استان تقاضا داریم برای خون دهی بیشتر مراجعه و ما را در این امر یاری کنند، از این‌رو نیاز است تا زمینه‌های لازم برای مشارکت‌پذیری شهروندان در امر اهدای خون فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار