عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شاخص‌هایی که الان وجود دارد بیانگر بی تفاوتی، بی هدفی و بی برنامگی دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۶۹۹۸۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی؛ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با شااره به توصیه اکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی ؛ واردات بی رویه و معیشت کارگران و ارزیابی عملکرد 30 ماهه دولت  یازدهم اظهار داشت: شاخص هایی که الان وجود دارد بیانگر بی تفاوتی، بی هدفی و بی برنامگی دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی است .

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی در همه زمینه ها کشور را فرا گرفته افزود: حدود 14 هزار صنعت و کارخانه تعطیل یا نیمه راکد هستند بسیاری  از کارگران اخراج شدند ؛ اصلا  سیاستی که فقط تورم کنترل شده  و فکری به حال رکود نشود مخالف اقتصاد مقاومتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای اینکه اقتصاد مقاومتی رکود را حذف و تولید را شکوفا و اقتصاد ایجاد کند باید شغلی برای افرد باشد تا زندگی شان را اداره کنند اگر  تورم باشد 20 درصد بالا پایین می شود  اما وقتی رکود حاکم است هیچ کارگر درآمد نداشته باشد نمی تواند زندگی کند لذا باید دولت وارد میدان عمل برای اقتصاد مقاومتی شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه باید سریع به کارخانه ها و صنایع رسیدگی شده و برای اشتغال زایی برنامه ریزی شود خاطرنشان کرد: دولت فقط آمار و اطلاعاتی ارائه می دهد و با چیزی که مردم لمس می کنند هم خوانی ندارد حتی تورمی که گفته می شود مردم به خوبی در همه زمینه ها و حوزه ها لمس نکردند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اعتماد عمومی  نسبت به دولت کم شده  تصریح کرد: در زمینه واردات نیز همینطور بی اعتمادی وجود دارد الان دولت کدام قانون و آیین نامه را برای سامان دهی واردات در طول این 3 ساله اخیر ارائه کرده؛ قاچاق در طول سال به بالای 20 میلیارد دلار رسیده ؛ به هر حال آمارها نشان می دهد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه و هدفی نداشته در واقع سهل انگاری شدیدی در این حوزه می کند.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری کردند  باید هر ماه و هر هفته مسئولین در زمینه اقتصادی گزارش دهند جلوی قاچاق را کجا گرفتند؟ کجا تولید و رشد دارند؟ رشد اقتصادی چقدر بوجود آمده؟

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: حتی کارخانه های خودرو سازی نتوانستند تولیدات شان را بفروشند و دولت با دادن وام مقداری از مشکلات آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم نسبت به عملکرد دولت منتقدند؛ کشاورزان زیادی تولیدات شان در انبارها و سردخانه ها مانده و صادرات صورت نمی گیرد؛ دولت اگر می خواست اقتصاد مقاومتی را اجرا کند باید محصولات کشاورزی مثل خرما که در جنوب کشور خوزستان؛ جنوب فارس؛ استان کرمان و سیستان و بلوچستان سردخانه ها را پر از رطب و خرما شده دولت برای صادرات هیچ کاری نمی کند دست رو دست گذاشته ؛ مردم آسمان و زمین را نگاه می کنند و فریاد رس می طلبند کسی به فریادشان نمی رسد اقتصاد مقاومتی باید سامان دهی شود؛ راه صادرات باز شودو  تشویق صادراتی صورت گیرد در حالیکه  شاهد آن نیستیم.

ارسال نظرات