مسئول بسیج طلاب هرمزگان در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد رودان:

شهید مطهری با اندیشه قرآنی خودش تمام مکاتب باطل را از بین برد

حجت الاسلام برزگرپور گفت: شهید مطهری با اندیشه قرآنی خودش تمام مکاتب باطل را از بین می برد و اندیشه های انسانها را بیدار می کند، و انسان باید توان استخراج از علمش را داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۷۰۰۵۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت الاسلام محمد برزگر پور مسئول بسیج طلاب هرمزگان در نشت علمی حکمت مطهر که در دانشگاه آزاد رودان برگزار شد با اشاره به خصوصیات شهید مطهری، گفت: شهید مرتضی مطهری کسی بود که بحث اجتهاد و تفکر، شناخت و کمال انسان در اندیشه اوست و برای اینکه انسان و جایگاه انسان را شناخت، باید به اندیشه و تفکر این شهید بزرگوار نگاه کرد.

وی اظهار کرد: چیزی که انسان را از بقیه مخلوقات جدا می کند، اندیشه انسان است و جایگاه این شهید بزرگوار در نظر مردم بزرگ و والا مقام است، نوشته ها ، کلام و بیانات استاد مطهری به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برمی گردد، امام وقتی اندیشه انسان قرآنی شود انسان ارزش پیدا می کند.

برزگرپور افزود: به عنوان مثال زیبایی دانشگاه به این است که دانشجویی توانمند و خلاق به جامعه تحویل دهد و اگر که ساختمان دانشگاه هر چه زیبا باشد ولی خروجی خوبی نداشته باشد فایده ای ندارد.

مسئول بسیج طلاب هرمزگان ادامه داد: امام خمینی(ره) می فرمایند: وقتی اندیشه قرآنی شد انسان می تواند در دیگران تغییر ایجاد کند، شهید مطهری با اندیشه قرآنی خودش تمام مکاتب باطل را از بین می برد و اندیشه های انسانها را بیدار می کند، و انسان باید توان استخراج از علمش را داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از خصوصیات بارز شهید مطهری، از علم و اندیشه ای که داشت استفاده می کرد و توانست در دانشگاه تغییر ایجاد کند و امروز به برکت افکار و اندیشه این استاد بزرگوار می بینیم که مردم جامعه پشت ولایت می مانند.

حجت الاسلام برزگرپور با بیان خصوصیات دیگری از استاد مطهری، گفت: مأنوس بودن شهید مطهری با قرآن بود و ایشان اول قرآن مطالعه می کرد و بعد می خوابیدند.

وی با اشاره به خصوصیات یک انسان مسلمان از دیدگاه شهید مطهری، اظهار کرد: از دیدگان این بزرگوار انسان مسلمان ۳ خاصیت دارد، یکی اینکه باید در مقابل دشمن شدت داشت که متأسفانه امروز دارد برعکس می شود، دومین خصوصیت قوت است و چیزهایی که باعث قوت ما می شود دانش و صنعت است، و سومین ویژگی استحکام است یعنی محکم کردن پایه های اعتقادی، علمی و

برزگرپور با اشاره به بحث آزادی از دیدگان شهید مطهری، افزود: این شهید بزرگوار در بحث آزادی انسان می فرمایند: عالی ترین آزادی، آزادی از صفاتی است که انسان را حقیر و سست می کند مثلا آزادی از حرص و طمع و بخل و خودخواهی.

وی ادامه داد: جامعه ای که طمع کار باشد دشمن اقتصادش را درست کند و با دشمن مرزش را حفظ کند ضرر خواهد کرد.

حجت الاسلام برزگرپور در پایان خاطرنشان کرد: اندیشه های شهید مطهری نه فقط در زمان حال بلکه برای آیندگان نیز مفید است.

ارسال نظرات