نماينده مردم خوزستان:

استعمال سيگار و قليان پله‌هاي نخست اعتياد است

نماينده مردم خوزستان استعمال سيگار و قليان را از پله‌هاي نخست اعتياد بر شمرد و عنوان كرد: متاسفانه قبح استعمال سيگار و قليان در حال نابودي است و بايد آگاهي ها در اين خصوص به مردم داده شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۰۸۱
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر حجت‌اله درویش‌پور  اظهار داشت: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بسيار درست، منطقي و به جا به شمار مي رود و نتايج خوب و مطلوبي را به همراه خواهد داشت.


وي افزود: عوارض مصرف مواد مخدر هرچند به صورت محدود بايد همچون ساير ناهنجاري‌ها براي جوانان و نوجوانان به تصوير كشيده شود و افراد در اين راستا آگاهي‌هاي به روزي داشته باشند، چرا كه امروزه اعتياد فقط استعمال مواد مخدر سنتي نيست و مواد مخدر رنگ و لعاب‌هاي گوناگوني را به خود گرفته است.

نماينده مردم خوزستان ادامه داد: هزينه آگاهي دادن به مردم بسيار كمتر از مقابله و مبارزه است و اين موضوع بايد مورد توجه مسئولان امر قرار گيرد. تأثير پذيري جامعه نيز با آموزش و آگاهي بيشتر شده و كمتر افراد به سمت اين مواد از روي عدم اطلاع خواهند رفت.

درویش‌پور استعمال سيگار و قليان را از پله‌هاي نخست اعتياد برشمرد و عنوان كرد: متاسفانه امروزه قبح استعمال سيگار و قليان در حال از بين رفتن بوده و حتي دختران و زنان بسياري با اين موضوع نه تنها مشكلي نداشته بلكه آن را نوعي كلاس مي‌دانند.

وي با اشاره به اينكه قبح اين مسئله بايد به طرق آموزشي تفهيم شود، افزود: توجه به مبارزه با اعتياد و پيشگيري از ان نوعي نهي از منكر بوده و بر همه افراد اين مسئله حائز اهميت است. به عبارتي همه در قبال پيشگيري از اعتياد نقش داشته و لازم است به نقش پيشگيرانه خود اهتمام ورزيم.

نماينده مردم خوزستان بيان داشت: استعمال سيگار قليان و مواد مخدر نه تنها براي فرد مصرف كننده بلكه براي اطرافيان و همه افراد جامعه مضر است و بايد توجه داشت كه فرهنگ سازي در اين زمينه ضرورت دارد. برخورد با عرضه كنندگان اين مواد تأثير چنداني نداشته و بايد به مقوله فرهنگي، اجتماعي و آموزشي اين موضوع توجه داشت.

درویش‌پور با اشاره به اينكه برخوردهاي يك جانبه و بدون اقدامات فرهنگي سبب خشكاندن ريشه‌هاي اعتياد نمي‌شود، تصريح كرد: اين موضوع بايد در ذهن افراد شكل گيرد كه اعتياد عوارض بسيار زيادي براي فرد و جامعه دارد و دوري از آن يك مسئله ضروري محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينكه دوري كردن خانواده و دوستان از فردي كه سيگار مي‌كشد نوعي تنبيه اجتماعي محسوب مي‌شود، گفت: همه مطبوعات و رسانه‌ها و مراكز آموزشي در پيشگيري اجتماعي از اعتياد نقش داشته و لازم است به وظايف خود در اين راستا هم گام با ساير دستگاه‌ها جامعه عمل بپوشانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار