خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه امسال در سطح 28 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران زنبور کریتوگراما رهاسازی می‌شود، گفت: 2 هزار و 600 هکتار از اراضی شالیزاری بابلسر مشمول استفاده از این طرح شدند.
کد خبر: ۸۶۷۰۰۹۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴




عبدالرحمن زاغی در حاشیه بازدید از شالیزارهای بابلسر که طرح رهاسازی زنبور تریکوگراما انجام شد ، با بیان اینکه بسیاری از افراد مصرف سموم کشاورزی در استان را بی‌رویه می‌دانند، اظهار کرد: با توجه به توسعه شبکه‌های مراقبت‌های پیش‌آگاهی که در سطح استان شکل گرفته است، استفاده از سموم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1368 کل مصرف سموم کشاورزی در استان 12 هزار و 300 تن بوده است، افزود: در حال حاضر میزان استفاده از سموم شیمیایی با استفاده از روش‌های مفید و جایگزینی که معرفی شد، بسیار بهینه و به محدوده به 4 هزار تن شد که در این بخش نیز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله بسیاری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه حفظ محیط زیست و تولید با کیفیت محصولات کشاورزی از اهداف این سازمان است، اضافه کرد: مازندران در زمینه تولید برنج حدود 40 درصد از تولید کشور را به‌عهده دارد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از محصولات اساسی و استراتژیک استان مازندران برنج است و ما را در خیلی موارد از واردات برنج بی‌نیاز می‌کند، تصریح کرد: برخی می‌خواهند برای منافع شخصی خود به تولید ما ضربه بزنند تا جایی که در سال گذشته با ترفند سیاسی برنج فریدونکنار را که از مرغوب‌ترین برنج کشور است به آلودگی محکوم کردند اما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اثبات کردیم برنج مازندران پاک‌ترین برنج کشور است.

زاغی با تأکید به آموزش در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی، بیشتر کار شود و اطلاعات لازم به کشاورزان ارائه شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران در پایان با اعلام اینکه امسال در سطح 28 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران زنبور کریتوگراما رهاسازی می‌شود، گفت: 2 هزار و 600 هکتار از اراضی شالیزاری بابلسر مشمول استفاده از این طرح شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها