حجت الاسلام محسن زاده تصریح کرد : آمار داده می شود 76 درصد از منابع زیرزمینی آب استان، استفاده شده، بحران و حادثه طبیعی سختی را در استان هشدار می دهد و اگر بخواهیم در استان به این ظرفیت اقتصادمقاومتی دست پیدا کنیم باید روح مطالبه گری در مردم کرمان تقویت شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۱۸۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   نشست خبری  اصحاب رسانه در  دهکده  گردشگری ماندگار  با حضور   حجت الاسلام محسن زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله   ، سید ابراهیم یزدی مسئول بسیج رسانه،  حجت الله پاداش مسئول بسیج سازندگی استان کرمان ،  دکتر احمد علی رمضانی مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان  و با همت  روابط عمومی و تبلیغات سپاه ثارالله استان برگزار شد

در این نشست سید ابراهیم یزدی تصریح کرد :  بسیج رسانه هر سال شعاری دارد و آن با توجه به شعار رهبری است که بیشتر اقتصادی و فرهنگی است و امسال باید در صحنه عملیاتی وارد شویم لذا شاخصه هایی که ضرورت دارد رسانه ترویج دهد باید مد نظر باشد و یکی از این شاخصه ها، اصلاح الگوی مصرف است.

 وی ادامه داد: تلاش هایی که در حوزه بسیج سازندگی انجام می شود و خدماتی که به عنوان فرهنگ اقتصادمقاومتی انجام می شود؛ اطلاع رسانی شود و این همه ظرفیتی که وجود دارد و کاری که انجام می شود باید اطلاع رسانی شود.

 پاداش در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی استان در سال 94 تصریح کرد: در بحث اردوهای جهادی و هجرت در چند بخش از جمله دانش آموزی فعالیت داریم که سال 94 با اقدامات صورت گرفته 4 هزار و 916 دانش آموز را در اوقات فراغت آنان بکارگیری شده است .

 پاداش با بیان اینکه اردوهای جهادی 10 روزه را با سازمان بسیج دانشجویی و طلاب برگزار می کنیم و سال گذشته 8 هزار و 809 نفر و بالغ بر 200 گروه جهادی را سازماندهی کردیم و در بخش بسیج مهندسین کشاورزی و بسیج صنعت و معدن خدماتی در مناطق محروم انجام دادیم که 858 نفر بودند.

 وی ادامه داد: اردوهای یک روزه حلقه های صالحین را برگزار کردیم و 11 هزار و 589 نفر از بسیجیان در قالب 680 حلقه در امر خدمت رسانی شرکت داشتند و با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی هم، اعزام تیم های بهداشتی و درمانی به صورت تخصصی در استان کار انجام می شود و 228 تیم، اعزام و دو بیمارستان صحرایی در مناطق جنوبی کرمان با خدماتی از جمله ویزیت رایگان، عمل های جراحی سرپایی و... تشکیل شد و 7 هزار نفر در حیطه تیم های بهداشتی کار کردند.

 وی در بحث اقتصادمقاومتی با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه تصریح کرد: الان حوزه کار و عمل است و سیاست های اقتصادمقاومتی در سال 92 ابلاغ شد اما قبل از این بسیج به صورت عملیاتی ورود و  از سال گذشته به سمت صنایع تبدیلی در روستاها پیش رفتیم و امسال رویکرد ما در چند حوزه است و بنا داریم افزایش گروه های جهادی به دو برابر و بالغ بر 62 هزار نفر در هجرت و جهادی به کارگیری می کنیم.

 حجت الاسلام محسن زاده با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی استان در سوم خرداد سال جاری تصریح کرد: به رغم تصور عده ای که گمان می کنند روحانیت در دفاع مقدس تنها اقامه نماز و یا پاسخگوی مسائل شرعی بوده اما اسنادی داریم که نشان می دهد روحانیت در 43 پست و مسئولیت از فرمانده گردان گرفته تا تبلیغ دین و... فعالیت داشته است.

این مقام مسئول برگزاری کنگره شهدای روحانی استان را پدیده فرهنگی عظیمی در سوم خرداد جاری دانست و افزود: برنامه هایی از جمله مسابقه ورزشی، افتتاح سایت ویژه شهدای روحانی استان، رونمائی از چندکتاب و... در حاشیه این کنگره برگزار می شود و ظرفیت بالایی که نتیجه کار تحقیقاتی 8 ساله مداوم است به عنوان مجموعه عظیمی از نظر  محتوا در اختیار رسانه قرار می گیرد.

وی  با اشاره به شعار سال اظهار داشت: اینکه تاکنون بر کشور چه گذشته و از سال 68 تاکنون، رهبری، شعارهایی قرار دادند که در مجموع 20 مورد از شعارهای سال مربوط به مسائل اقتصادی و معیشتی است؛ گفت: این موضوع نشان می دهد بزرگترین دغدغه ایشان موضوع اقتصادو معیشت بوده و هست؛ علیرغم اینکه عده ای نابخردانه می گویند ولایت کاری به معیشت مردم ندارد.

حجت الاسلام محسن زاده افزود: اینکه آمار داده می شود 76 درصد از منابع زیرزمینی آب استان، استفاده شده، بحران و حادثه طبیعی سختی را در استان هشدار می دهد و اگر بخواهیم در استان به این ظرفیت اقتصادمقاومتی دست پیدا کنیم باید روح مطالبه گری در مردم کرمان تقویت شود.

 وی با تصریح به اینکه روح مطالبه گری در مردم کرمان نیست؛ شاید ماها سراغ آنان نرفتیم و تلنگر نزدیم خاطر نشان کرد :  خاصیت ولی نعمت این است که طلبکار باشد، باید مطالبه کند و ما مسئولین باید پاسخگوی نیازهای مردم باشیم و در این سال و سالهای آتی دست به دست هم داده و لقب محرومیت از استان برداشته شود.

ارسال نظرات