حجت الاسلام والمسلمين رئيسي:

سخنان شهید مطهری بر اساس آموزه‌های ائمه اطهار (ع) بود

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: سخنان شهید مطهری بر اساس آموزه‌های ائمه اطهار (ع) بود.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۰۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي روز گذشته در همايش گرامیداشت سي وهفتمين سالروز شهادت عالم فرزانه شهید مطهری در فریمان در سخنانی پیرامون شخصیت والای معلم انقلاب مطالبی را ایراد نمود.

توليت آستان قدس رضوي، علم و دانش را موجب توانمندي ملت ها دانست و مدنيتي را كه امروزه در غرب وجود دارد، مديون آموخته هاي انبياي الهي بويژه تمدن اسلامي عنوان كرد.

حجت الاسلام رئيسي در ادامه ضمن اعلام اين مطلب كه مقام معلم و مقام كسي كه جايگاه ياد دادن و آموختن و تربيت را در جامعه اسلامي دارد مقام انبيائي است، استاد شهيد مطهري را صاحب الحكمتين عنوان كرد و به ابعاد نظري و عملي حكمت وي مبني بر تبعيت از امام راحل(ره) در عمل و اجرا اشاره نمود.

عضو مجلس خبرگان رهبري شهيد مطهري را فردي دانست كه مي تواند بعنوان الگوي انسانها باشد، چون هم صاحب نظر بود و هم صاحب بصر.

وي با برشمردن ويژگي هاي استاد مطهري، بيان داشت: شهيد مطهري با وجود شناخت نياز و به روز سخن گفتن از اسلام ناب محمدي(ص) دست برنداشت و برمبناي آموخته هاي ائمه اطهار(عليها سلام) با زبان روز سخن گفت.

حجت الاسلام رئيسي در گوشه اي از سخنانش تربيت را عبارت از احياء تمايلات عالي نفساني انساني و غايت شريعت بيان كرد و آنرا همراه با تزكيه دانست.

وي در پايان  با تأكيد بر لزوم پايبندي به اصول و مباني  اسلام و آميزه هاي اهل بيت (ع)، دشمن  ستيزي را فرض بر دشمن شناسي خواند و بيان داشت: شهيد مطهري دشمن ستيز بود.

وي در پايان براي امام جمعه سابق فريمان كه بعنوان نماينده ولي فقيه در سوريه انتخاب شده بود توفيقات روز افزون را از خداوند متعال خواستار شد.

گفتنی است در ابتداي ورود توليت آستان قدس رضوي، ايشان به همراه امام جمعه، فرماندار و نماينده منتخب مردم در مجلس شوراي اسلامي به مقام شامخ شهداي فرهنگي شهرستان باقرائت فاتحه اداي احترام نمودند  واز نمايشگاه يادمان استاد مطهري در محل سالن همايش بازديد كردند.

ارادت مردم و استقبال از توليت آستان قدس رضوي و سعه صدر حجت الاسلام رئيسي  و ابراز محبت به مردم فريمان قابل وصف شدن نبود.

حجت الاسلام رئيسي بهمراه سيد احسان قاضي زاده و جمعي از مسئولين با حضور در منزل خانواده شهيدان تميز  كه 3 شهيد در دوران دفاع مقدس  تقديم انقلاب كردند، تفقد و دلجوئي نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها