فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و ۳۶هزار دانش‌آموز پیامی را صادر کرد که در این یادواره قرائت شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۲۴۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت یادواره شهید رضا سلیمانی ابهری و  36هزار دانش‌آموز پیامی را صادر کرد که در این یادواره توسط مسعود رمرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان قرائت شد.

متن پیام سرلشگر جعفری به‌شرح زیر است:

هنر جلوه بی‌بدیل عشق است و شهادت هنر مردان خداست و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان، هنری کمتر از شهادت نیست. شهید از آن رو زنده و جاوید است که هستی خویش را با هست هستی پیوند جاودانه زده و به‌برکت همین پیوند مقدس است که چون‌، ستاره‌ای پرفروغ در افق آسمان هدایت، راه خانه دوست را اشاره می‌کند.

بزرگ‌مردان کوچک سرزمین ما در عرصه مبارزه با استکبار و استبداد، با تأسی از شهدای کربلا، به‌ویژه حضرت قاسم‌بن الحسن (علیه السلام) حماسه‌های دیگری از جنس تاریخ کربلا را در 8 سال دفاع مقدس در اذهان دنیا تکرار و خلق نمودند و به جهانیان ثابت کردند، جنگاوری در راه دین خدا محدود به سن و سال نیست و هر جا که ولی خدا درخواست یاری کرد، باید از گرامی‌ترین سرمایه خود یعنی جان گذشت.

بی‎گمان آنچه انسان را در نوجوانی به فیض شهادت نائل می‌دارد مرهون بصیرت پدران و مادرانی است که به تعلیم اسلامی و تربیت عالی فرزندان خود همت گماشته‌اند و ولایتمداری را چنان میراثی گرانسنگ، به آنان سپرده‌اند.

ازاین‌رو گرامیداشت مقام شامخ تمامی شهدا به‌ویژه 36 هزار شهید دانش‌آموز و ادای احترام به بزرگ‌منشی خانواده ‌هایی که عزیزان خود را در راه دین و احیای ارزش‌های الهی تقدیم نمودند فرصت مغتنمی را برای کسب فیض از سیره و سلوک شهدا و ایثارگران و خانواده معزز ایشان فراهم می‌آورد.

شهدای نوجوانی همچون شهیدان محمدحسین فهمیده، مرحمت بالازاده، حسینعلی و رضا سلیمانی ابهری تنها نمونه‌هایی از 550  هزار دانش‌آموزی هستند که آگاهانه و با بصیرت، کلاس درس و تعلیم و تربیت را به جبهه نبرد با دشمن برده تا در دانشگاه ایثار و شهادت، درس عاشقی و مردانگی بیاموزند و بی‌تردید معرفی سبک زندگی و آرمان‌های این شهدا یکی از راههای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه است.

امیداست که به‌فضل الهی، این محفل معنوی که در راستای تکریم شهدا و عمل به فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است، منشأ خیر و بصیرت برای تمامی نوجوانان و موجب تجدیدعهد و میثاق هم‌نسلان شهدا و ایثارگران شود.

ارسال نظرات