خبرهای داغ:
رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: در برداشت پاییزی گندم نسبت به سال گذشته 41 درصد افزایش داشته ایم و تاکنون 676 هزار تن گندم از كشاورزان استان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۶۷۰۳۹۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، كيخسرو چنگلوایی در کارگروه آب، خاک و کشاورزی که امروز، 14 اردیبهشت ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه میزان تولید محصولات کشاورزي در استان می تواند برای سایر استان هاي کشور الگو باشد، اظهار کرد: روند برداشت گندم با  وجود سیلاب های اخیر و خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی امیدوارکننده است.

وی افزود: همچنین در خصوص تولید کلزا نیز 50 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته در استان داشتیم و تنها مشکلی که وجود دارد، عدم پرداخت مابه التفاوت محصول ذرت است که امیدواریم اين مشکل حل شود.

چنگلوايي با اشاره به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی ناشي از مخاطرات طبیعی تصریح کرد: سال 92 تا 93 مخاطرات طبیعی نسبت به سال 82 تا 83 حدود 90 درصد افزايش يافت و این آمار در سطح کشور نیز وجود دارد.

وي بيان كرد: خشکسالی از مهمترین مخاطرات طبیعی است که به کشاورزی خسارت وارد کرده است. خوزستان بیشترین خسارت را از انواع بلاياي طبیعی در کشور داشته است. در استان مخاطرات طبیعی بسیاری در محصولات کشاورزی ضرر رسانده است که ریزگردها نیز تأثیرگذار بوده است.

چنگلوایی با بیان اینکه طوفان، تگرگ و ورود سیل به مزارع از جمله خسارت های وارد شده به کشاورزی در مدت اخیر بوده است، عنوان کرد: سیل اخیر زمانی اتفاق افتاد که برداشت محصول از زمین های کشاورزی در حال انجام بود به همین دلیل میزان خسارت نیز افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن استمرار طول مدت سیل در مزارع نیز از عواملی بود که میزان خسارت را تشديد کرد و در برخی از مزارع آب تا دو هفته وجود داشت.

وی در خصوص خسارت ناشی از سیلاب و بارش های اخیر عنوان کرد: در مجموع به 253 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شده است که معادل با 405 میلیارد تومان است. همچنین به 7 هزار هکتار از باغات نیز  ضرر وارد شده است و نابودي بیش از 4 هزار راس دام نیز از ديگر خسارت ها بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تقدیر از عملکرد کشت و صنعت ها و مؤسسه جهاد نصر در سیلاب اخیر گفت: کشت و صنعت ها و مؤسسه جهاد نصر همکاری خوبی با ما داشتند. بویژه کشت و صنعت امام خمینی (ره) در شعیبیه اقدامات قابل تقدیر انجام داده است. 

چنگلوایی عنوان کرد: از هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی دعوت شده و از مناطق آسیب دیده بازدید کردند؛ همچنین پیشنهاد می شود در آب بهای کشاورزان خسارت دیده بخشودگي اعمال شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها