همزمان با انفجار در «جمعیة الزهراء» حلب رخ داد

تشدید حمله تروریست‌ها در چند محور حلب

همزمان با حمله راکتی تروریست‌ها به بیمارستانی در حلب که بیش از 10 نفر را به کام مرگ فرستاد، «جمعیة الزهراء» حلب نیز شاهد انفجاری بود تا راه پیشروی تروریست‌ها را باز کند.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۴۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهر حلب امروز سه‌شنبه شاهد تشدید درگیری‌ها و حملات گروه‌های مسلح بود.

حمله راکتی تروریست‌ها به یک بیمارستان در شهر حلب آن را به طور کامل تخریب کرد. به گزارش تلویزیون سوریه و شبکه «المیادین» لبنان، تروریست‌ها در این حمله،‌ با شلیک یک موشک دست‌ساز به بیمارستان «الضبیط»، بیش از 10 نفر را کشتند.

طبق این گزارش، 10 نفر در بیمارستان و 15 نفر در دیگر نقاط شهر حلب که هدف اصابت خمپاره و راکت تروریست‌ها قرار گرفته جان باختند.

گروه‌های مسلح پس از دو شکست متوالی در دو عملیات ناکام در حمله به محلات غربی شهر حلب، مناطق غیرنظامی را هدف گلوله‌باران خود قرار داده‌اند (جزئیات بیشتر).

 

تروریست‌ها علاوه بر این حمله، به مناطق مختلف شهر حلب حملات خمپاره‌ای انجام دادند. به گزارش المیادین، در این حملات تعداد زیادی از شهروندان کشته شدند اما آمار دقیقی از تعداد آنان گزارش نشده است. گفته می‌شود به دلیل وخامت حالی برخی مجروحان، تعداد قربانیان احتمالا افزایش پیدا می‌کند.

طبق گزارش تلویزیون سوریه جنگنده‌های سوریه پس از این حادثه، مواضع تروریست‌ها را هدف گرفته‌اند و چندین نقطه از مواضع گروه‌های مسلح را بمباران کردند.

مقابله ارتش با حمله به مجتمع تحقیقات عملی و مقر اطلاعات هوایی

همزمان با حمله گروه‌های مسلح به بیمارستان و نقاط غیرنظامی شهر حلب، محله «جمعیة الزهراء» در این شهر هم شاهد انفجاری مهیب بود.

وبگاه «مسار» وابسته به گروه‌های مسلح گزارش داد که گروه‌های مسلح تونلی نزدیک به مواضع ارتش سوریه را در جمعیة الزهراء منفجر کردند و موفق شدند چند نفر از نیروهای ارتش سوریه را از پای در آورند.

تروریست‌ها سعی کردند همزمان با این انفجار، در این محور پیشروی کنند اما ارتش سوریه موفق شد با این حمله به سوی مجتمع تحقیقات علمی (البحوث العلمیة) مقابله کند و مانع پیشروی تروریست‌ها شود.

درگیری‌ها در این محور و نزدیک ساختمان اطلاعات هوایی حلب و اطراف مجتمع تحقیقات علمی شدید است و تا این لحظه (تنظیم خبر 14:45) ادامه دارد.

حملات هوایی به تروریست‌ها در ریف حلب

همزمان با این تحولات، گروه‌های مسلح در فضای مجازی و در برخی سایت‌های خبری وابسته به خود مانند وبگاه خبری «اسمارت»، اعلام کردند که جنگنده‌های روس «عندان» در ریف حلب را هدف قرار دادند.

طبق ادعای این منابع معارض، [مواضع گروه‌های مسلح در] شهرک عندان و شهرک حیان در ریف حلب هدف حملات هوایی قرار گرفته است.

 

هفته گذشته نیز در حمله تروریست‌ها به بیمارستان صحرایی «قدس» در حلب، 30 غیر نظامی از جمله کارکنان بخش درمانی بیمارستان کشته و 62 نفر دیگر زخمی شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار