بزرگترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی 5 هزار راسی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار اردبیل در اراضی ملی قشلاق حاج بایندور شهرستان پارس آباد کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۵۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی 5 هزار راسی بخش خصوصی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ،مجید خدابخش استاندار اردبیل ،شکور پورحسین نماینده منتخب مجلس در حوزه پارس اباد و بیله سوار، جمعی ازمسئولان استان و شهرستان ،ائمه جمعه پارس آباد و اصلاندوز و فرماندهان نظامی و انتظامی در اراضی ملی قشلاق حاج بایندور شهرستان پارس آباد کلنگ زنی شد.

طرح احداث گاوداری 5 هزار راس مولد با اعتبار یک هزار و 320 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 44 هکتار توسط "صفر قدرتی" بومی استان اردبیل و یکی از پرورش دهندگان با تجربه گاو شیری در کشور از امروز آغاز شد.

این پروژه برای 240 نفر بطور مستقیم و برای 1800 نفر غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده و محصولات تولیدی آن شیر و گوشت است که بنا به اعلام مجری این طرح مدت زمان اجرای آن حدود 6 لغایت 18 ماه خواهد بود.

رئیس سازمان چهاد کشاورزی استان اردبیل در این مراسم با اشاره به این‌که راه‌اندازی این مجتمع یکی از اقدامات اساسی دولت یازدهم در حوزه سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مجتمع تحول عظیمی در بخش اشتغال و اقتصاد استان اردبیل به ویژه دشت مغان حاصل شود.

سروی یکی از اولویت‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی را جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای شکوفایی ظرفیت‌های منطقه دانست و گفت: انتظار می‌رود با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد رونق بخش کشاورزی در استان اردبیل باشیم.

وی تصریح کرد: با اجرای این پروژه 20 درصد ظرفیت تولید شیر در گاوداری‌های صنعتی استان افزایش خواهد یافت.

استان اردبیل با داشتن 3 میلیون و 880 هزار واحد دامی و تولید 28 هزار و 800 تن گوشت قرمز رتبه هشتم کشوری و 240 هزار تن شیر خام در رتبه 14 کشور یکی از مهمترین استان های کشور در راستای تولید پروتئین های حیوانی است.

حدود 13 هزار و 500 تن و 130 هزار تن به ترتیب به مصرف داخل استان رسیده و مازاد آن به صورت های دام زنده و شیر خام از استان خارج می شود.

بنابراین یکی از مهمترین اولویت دار اقتصاد مقاومتی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان در سال جاری تشکیل سیستم زنجیر تولید گوشت قرمز و شیر در راستای افزایش ارزش افزوده صادرات و افزایش بهره وری و کاهش ضایعات تولید است.

ارسال نظرات