مديركل دفتر تقسيمات كشوري وزارت كشور گفت: مطالعات شهر سرعين به عنوان پايلوت گردشگري سلامت كشور آغاز می شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۴۸۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، مديركل دفتر تقسيمات كشوري وزارت كشور در نشستي با فرماندار سرعين افزود: مطالعات ميداني از پتانسيل موجود شهرستان سرعين توسط يك تيم موفق از دانشگاه شهيد مدرس تهران انجام شده و مسوولان استان اردبيل نيز نگرش مثبتي به اين موضوع به صورت مطالعات آمايش سرزميني دارند.

او اظهاراميدواري كرد با تاييد مطالعات انجام شده سازمان برنامه بودجه در سند توسعه جايگاه خوبي براي توسعه گردشگري شهرستان سرعين ايجاد شود.

احمدي پور با بيان اينكه ظرفيت هاي غني سرعين با وجود چشمه هاي آبگرم معدني معرفي شده و هر سال بر اساس آمارهاي اعلام شده ميزبان خيل عظيم گردشگران به ويژه كشورهاي خارجي است اظهار كرد: اين منطقه نياز به توسعه موازن و همه جانبه غير از آبدرماني دارد و اين موضوع اهميت مطالعات دقيق و علمي را بيشتر نشان مي دهد.

وی در بازديد از چند روستاي هدف گردشگري و مراكز تفريحي سرعين گفت: امكانات و مواهب خدادادي اين شهرستان مطلوب و بسيار ارزشمند است و اميدواريم با ارتباط خوبي كه با كشورهاي منطقه و اروپايي ايجاد شده سرعين توان جذب گردشگران ميليوني خارجي را خواهد داشت كه بايد در زمان كمي مشكلات زير ساختي و رفاهي شهرستان سرعين تامين شود.

فرماندار سرعين گفت: شهرستان سرعين جزو يكي از مناطق كم مساحت ايران است كه مي تواند با قابليت گردشگري زيادي كه دارد به تنهايي بيشترين بازده سرمايه گذاري را داشته باشد.
عاطف ناصري با بيان اينكه سرعين 12 دهنه چشمه آبگرم معدني دارد افزود: اين منطقه در مجموع بيش از 170 ليتر دبي آب گرم معدني دارد كه مي توان آن را جزو سه شهر پر آب جهان به ويژه در حوزه آب معدني بحساب آورد.
وی اظهاراميدواري كرد صنعت گردشگري و اهميت موضوع اقتصاد مقاومتي در چشم انداز 6 توسعه جايگاه خاصي داشته باشد و براي اين موضوع در حال نوشتن برنامه هاي مطالعاتي هستيم.

ارسال نظرات