مسئول بسیج سازندگی سپاه سیستان و بلوچستان:

تشکیل 6 تعاونی ایثار با همت سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: با هدف اشتغال جوانان وایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای آینده سازان انقلاب تعداد 6تعاونی در قالب تعاونی‌های ایثار در سیستان و بلوچستان با همت سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان تشکیل شده است
کد خبر: ۸۶۷۰۵۱۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

سرهنگ پاسدار علی‌اکبرجعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان سیستان وبلوچستان با اشاره به این مطلب که بسیج سازندگی در راستای تححقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در جامعه گام بر میدارد ومهم ترین رسالت این سازمان ایجاد فرصتهای شغلی وراههای ایجاد در آمد برای جوانان می باشد  افزود: در سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان 1921 نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند که در این راستا 130 میلیارد ریال تسهیلات به 1585 نفر پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان با اشاره به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی  که بهترین راه کسب وکار وایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار می باشد بیان کرد: این تسهیلات به طرح‌هایی نظیر پرورش ماهی، ماکیان بومی، تولید عسل، محصولات گلخانه‌ای، اصلاح باغات، گیاهان دارویی صنایع دستی و تبدیلی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد نوار سبز مرزی و کمربند سبز ایمنی با هدف اشتغال در این مناطق ایجاد تعاونی‌های ایثار کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 6 تعاونی در قالب تعاونی‌های ایثار تشکیل شده است.

جعفری افزود: این تعاونی‌ها با حفر 77 حلقه چاه کشاورزی  5540 هکتار از اراضی مرزی را به زیر کشت برده‌اند که برای 772 نفر تولید اشتغال شده است.

وی عنوان کرد: در این اراضی محصولاتی مانند جو و کندم به میزان 1000 تن، انواع صیفی‌جات به میزان 500 تن، محصول موز 100 تن،  خربزه و هندوانه 200 تن، خرما 1000 تن و محصولات گلخانه‌ای 1000 تن برداشت شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان گفت: با هدف‌گذاری صورت گرفته از طریق بازار و سایت فروش در فضای مجازی و ایجاد نمایشگاهای فصلی فروش محصولات اقتصاد مقاومتی اقلام تولیدی با هماهنگی با اصناف و بازاریابان به فروش می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار