خبرهای داغ:
در جلسه هفتگی حلقه صادقین، سازمان بسیج جامعه زنان کشور مطرح شد
مسئول دفتر تأیید محتوای محصولات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین،گفت: گاهی یک فرد با فرهنگ خاصی که دارد، درس می‌خواند و سپس آنچه ارائه می‌دهد در واقع تصور و فرهنگ خودش است نه اسلام، اما شهید مطهری بدون پیرایه آنچه در اسلام است را ارائه می‌داد.
کد خبر: ۸۶۷۰۵۸۶
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، جلسه هفتگی «حلقه صادقین» همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در هفته «عقیدتی سیاسی»، به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج جامعه زنان کشور با حضور کارمندان این سازمان در سالن جلسات برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با حضور مادر شهید صبوری برگزار شد، قرائت دعای توسل و مداحی به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) انجام شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین جلالی به ارائه سخنرانی در خصوص مقام والای شهید مطهری پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین جلالی، مسئول دفتر تأیید محتوای محصولات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین، ویژگی والای این شهید را شناختن و شناساندن دین اسلام دانسته و گفت: گاهی یک فرد با فرهنگ خاصی که دارد، درس می‌خواند و سپس آنچه ارائه می‌دهد در واقع تصور و فرهنگ خودش است نه اسلام، اما شهید مطهری بدون پیرایه آنچه در اسلام است را ارائه می‌داد.

وی افزود: با این ویژگی می‌توان برای جامعه تمدن سازی کرد و در بحث علمی که موضوعی نسبی است و هر کسی به تناسب می‌تواند ادعای عالم بودن داشته باشد و برخی هم می‌توانند آن ادعا را رد کنند، اما فعالیت علمی شهید به دلیل تسلط و تالیفاتش در فقه، اصول و عرفان در مکاتب گوناگون باعث شناخته شدن درجه علمی وی شد.

مسئول دفتر تأیید محتوای محصولات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین، گفت: گاهی یک هفته ایشان به جهت مطالعه مستمری که داشت از اتاقش بیرون نمی‌آمد و برای هر سخنرانی حداقل 20 ساعت مطالعه داشت به طوری که زمان اعلام نتایج آزمون استادی، هیات ممتحنه دانشگاه تهران گفتند: حیف شد که نمره بیش از 20 نداریم وگرنه لیاقت شما بیش از این نمره است، اما این شهید از نظر علمی هم همواره متواضع بود.

وی افزود: علاقمندی دکتر حسابی به شهید مطهری قطعا به دلیل تبحر علمی این استاد شهید بوده و این ارادت به حدی بود که در زمان تشویق دانشجویان خود، یکی از کتاب‌های شهید مطهری هدیه می‌داد.

جلالی دومین ویژگی شهید مطهری را داشتن تقوا و اخلاق اسلامی دانسته و گفت: جامعه با وجود گسترش چنین اخلاقی رشد می‌کند و شهید مطهری در ارتباط با والدین بسیار مودب بود و رهبر انقلاب نقل کرد‌ه‌اند که هیچوقت ندیدند این شهید در مقابل پدر شوخی کند، چه برسد به بی‌احترامی و تاکید خاصی داشتند که فرزندانشان دست پدربزرگ و مادر بزرگ خود را ببوسند و ایشان هم این کار را انجام می‌دادند.

وی از قول همسر شهید مطهری نیز گفت: ایشان از خود معنویت به ارث گذاشت و من در شبانه روز ندیدم بیش از نیم ساعت بی وضو باشد، او همواره از دروغ و تهمت به شدت احتراز می‌کرد، متواضع و متین بود و در واقع معلم زندگی بود و یکی از تکیه کلام‌های ایشان این بود که «همواره در نظر داشته باشید که بنده خدایید و خدا ناظر بر اعمال شماست.»

مسئول دفتر تأیید محتوای محصولات فرهنگی نمایندگی ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین، حق طلبی را ویژگی دیگر این شهید بزرگوار دانسته و گفت: ایشان همواره دنبال حق و حقیقت بود و ذره‌ای تعصب گروهی و فردی نداشت، به طوری که می‌گفت رشد جامعه از طریق روحانیت امکان پذیر است اما همواره بیشترین انتقادها را هم به روحانیت داشت.

وی افزود: روحیه نقادی داشت و اگر اشکالی می‌دید بیان می‌کرد، در خصوص بازرگان هم مانند دیگر شخصیت‌هایی که در امور کشوری بودند، به ضرورت اظهار نظر می‌کرد و وی را انسانی دلسوز که در عین حال دارای اشتباه است، می‌دانست و بر همین اساس کتاب «راه طی شده» وی را نقد کرد اما در زمان انتخاب نخست وزیر، بازرگان را گزینه خوبی دانست.

جلالی تصریح کرد: نظام حقوق زن در اسلام را برای جلوگیری از ظلم به زن‌ها نوشت، کتابی که هنوز هم کاربرد دارد و نشان می‌دهد که این اندیشه‌ها باید مطرح شود تا جلوی اظهار نظرهای غلط فمنیست‌ها بتوانیم مقابله کنیم.

وی سخت کوشی را ویژگی دیگر این استاد دانسته و افزود: معمولا شخصیت‌های موفق پرکار هستند و شهید قدوسی در مورد شهید مطهری می‌فرمود: پشت کار و کثرت مطالعه مطهری همه را به اعجاب می‌آورد، علم اصول که یکی از منابع سنگین در مطالعات حوزه است مثل موم در دست وی بود و خود شهید مطهری می‌گفت کتابی وجود ندارد که در علم اصول نخوانده باشم!

این سخنران، مطهری را فردی تکلیف محور دانسته و افزود: استاد مطهری تا جایی که می‌توانست اهم و و مهم را رعایت می‌کرد و کسی از نویسنده کتابی در خصوص رئالیسم توقع ندارد که داستان بنویسد، اما ایشان بر این اساس که داستان در آن زمان اثرگذار است، کتاب «داستان و راستان» را نوشت.

وی در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز گفت: دکتر حسابی تعریف می‌کرد که یک روز نظر شهید مطهری را در مورد توقیف مجله توفیق که نگاه انتقادی به رژیم ستمشاهی داشت، پرسیدم که گفت: تا حالا یک مسیری بود که از آن توفیق مشکلات رژیم را می‌گفت و رژیم آن را بازسازی می‌کرد اما از این به بعد رژیم مدام اشتباه می‌کند تا به سقوط برسد، از این اظهار نظر می‌توانیم متوجه بشویم که راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها که مقام معظم رهبری 10 سال قبل بر آن تاکیدکردند، به چه حد ضرورت دارد.

جلالی در پایان با اشاره به جوسازی ضدانقلاب علیه ایشان گفت: تبلیغات بر علیه ایشان به حدی بود که قاتل شهید مطهری زمانی که دستگیر شد، اعلام کرد نماینده امپریالیسم در ایران را کشته و به این کار افتخار می‌کرد، اما  وقتی با اندیشه‌های وی آشنا شد، تحت تاثیر قرار گرفت و می‌گفت من را زودتر اعدام کنید تا از این عذاب وجدان راحت شوم.


ارسال نظرات