خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین علم را ابزاری در خدمت عقل معرفی کرد و گفت: اگر علم تنها در حافظه انسان باقی بماند رشدی نخواهد داشت اما اگر علم در جان آدمی نفوذ کند، موجب افزایش عقل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۰۶۱۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در دانشگاه فنی و مهندسی بویین زهرا برگزار شد، با تبریک این هفته اظهار کرد: همان‌گونه که علم می‌تواند با برکت و بی‌برکت باشد، کار معلم نیز می‌تواند توأم با برکت و یا آسیب و زیان باشد.

 وی به تشریح وحدتی که همراه آسیب و زیان است پرداخت و با بیان این‌که همه وحدت‌ها اثر مثبت در پی نخواهند داشت، تصریح کرد: هر وحدتی نمی‌تواند مقدس باشد و نمونه وحدت بی‌برکت را در واقعه کربلا مشاهده می‌کنیم که دشمنان در مقابل امام حسین (ع) متحد شدند و اگر وحدت در هر شرایطی مقدس بود امام و یارانشان نیز باید به خیل عظیم سپاه دشمن ملحق می‌شدند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن فرموده‌اند وحدتی مقدس است و از ارزش و جایگاه والای الهی و ایمانی برخوردار است که حول محور توحید شکل بگیرد؛ این وحدت پایدار و ماندگار خواهد بود و یقیناً بدون توحید هیچگاه وحدت شکل نخواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: علم نیز همین‌گونه است و علمی که خدایی نباشد و با خدا مرتبط نشود، با آسیب و زیان همراه شده و بی‌برکت می‌شود و نه تنها نباید این علم را طلب کرد بلکه باید از آن به خدای متعال پناه برد.

 وی گفت: این‌که آثار شهید مطهری را جان و عقل آدمی می‌پذیرد به این خاطر است که ایشان کسب علم و آموزش را برای رضای خدا انجام داد و در نهایت خود ایشان به علمی که داشت عمل کرد و به واسطه این سه عنصر کار ایشان با برکت شد.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به داستان شخصی با نام "عنوان بصری" که اهل علم بود و می‌خواست از نزد امام صادق (ع) بهره علمی ببرد اشاره و یادآور شد: اولین چیزی که امام صادق (ع) به "عنوان بصری" یاد داد، برکت در علم بود و علم با برکت را برای او تبیین و تشریح کردند.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امام صادق (ع) در ادامه به او گفت: «علم نور است و خدا در قلب هر بنده‌ای که بخواهد قرار می‌دهد و اگر کسی خارج از این چارچوب علمی را به‌دست آورد، گمان می‌کند که صاحب علم شده اما علم او با برکت همراه نخواهد شد.

وی با بیان این‌که اگر علم با این نگاه مورد توجه قرار گیرد، معلم اول خدا خواهد بود، افزود: خداوند به پیامبر (ص) فرمود بخوان به نام پروردگارت و پس از آن خودش را اکرم معرفی می‌کند و در خصوص بنی‌آدم هم می‌گوید آن‌ها از جنس من هستند و آن‌ها را کریم خلق کرده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پیامبر (ص) را معلم ثانی و امام علی (ع) را معلم سوم معرفی و اظهار کرد: خداوند به پیامبر (ص) فرمود: خدا به تو چیزهایی آموخت که تو آنی نبودی که بتوانی بیاموزی و در جای دیگر خطاب به مردم فرموده پیامبر (ص) چیزهایی به شما آموخته که شما آنی نبودید که بیاموزید.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: عقل و علم در خدمت کرامت انسانی هستند و آن‌هایی را که خداوند برای کاری اختیار می‌کند و شایسته کرامت پروری قرار می‌دهد، شرح صدر عنایت و قلبشان را از چشمه‌های حکمت مالا مال کرده و از علوم الهامی روزیشان می‌کند و این از فضل خدای متعال است.

 در پایان این مراسم، اساتید از اساتید این دانشگاه تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها